We bring nature to life Roi Tomer

עיצוב גינות פרטיות – כדאי לקרוא לפני שתתחילו !

אאוטסייד Aug 2013 ,

לפני שמחליטים על עיצוב גינה פרטית, על הסגנון והצורה שהיא תלבש, איזה צמחים תשתלו בה, איפה למקם את הנדנדה, ואילו דגים ישחו בבריכת הנוי, כדאי לענות על שאלות בסיסיות כגון :לאיזה שימוש מיועדת הגינה, באיזה סגנון אתם מעוניינים, מה סוג העיצוב של הבית כך שעיצוב הגינה יהיה המשך ישיר שלו ועוד.

הכנו עבורכם מספר שאלות להתלבט בהן, ולאחר שתקדישו להן מחשבה, תוכלו להגיע לתובנות לגבי התהליך והבחירות הרצויות. בדרך זו תוכלו לחסוך הרבה זמן, כסף וכמובן לזכות בגינה מעוצבת בדיוק כמו שחלמתם, ואם לא בדיוק אז לפחות הכי קרוב שאפשר.

איזה סוג של גינה מתאים לכם?

הדרך לתשובה מאוד פשוטה. מה שהכי נכון זה לקחת דף ועט, ולהתחיל לכתוב את כל החלומות שלכם הקשורים לגינה. את, כן את – נכון שתמיד חלמת על פינה רומנטית של ספסל ולצידו עמוד תאורה? ואתה? בעיניך שיא השיאים של ההנאה זו פינת פופים ענקיים על משטח דק איכותי. והילדים? לכל ילד בוודאי יש איזשהו רעיון שיחסל את התקציב המשפחתי… אחד רוצה דשא לשחק כדורגל (נכון, רק עם שער אחד), השני עמוד כדורסל ליד משטח מרוצף, והשלישי שזו בהחלט יכולה להיות הילדה שלכם, תרצה פינת יצירה ואולי בריכת דגים יפה. בקיצור, בתוך כמה דקות הדף יתמלא במיליון רעיונות והצעות, חלק יצטרכו כנראה להישאר בגדר חלום, אבל חלק בהחלט יכולים להפוך למציאות, כן – ממש בתוך הגינה שלכם.

מה שצריך להוביל כאן את ההחלטה הוא מהם השימושים המשפחתיים הנדרשים, ומה יהיה הכי טוב לכולם. אם נשאר מקום, וכמובן גם כסף, אפשר להתחיל לפנק כל אחד ואחת באטרקציה, רהיט או אלמנט שחשוב להם. בסופו של דבר, לכל משפחה העדפות משלה, וכמובן מצב נתון שונה: הגינה יכול הלהיות עבור זוג צעיר, משפחה עם ילדים קטנים, משפחה עם בני נוער, ואולי גינה לזוג מבוגר יותר עם נכדים ועוד… יש להתחשב בכל הנתונים ובהתאם להם להחליט. כנסו לעמוד הבא לצפות במגוון עיצובים של גינות.

מה תרצו לעשות בגינה הפרטית שלכם?

זה המשך ישיר לשאלה הקודמת, אך יש נקודה נוספת שחייבים להתעכב עליה. האם תרצו שהגינה תהייה פונקציונאלית לאירוח בלבד? האם חשוב לכם שהגינה תתמקד באטרקציות לטובת הילדים? לא תמיד ניתן לשלב הרבה אלמנטים, במיוחד כאשר הגינה קטנה, וכיום כידוע הרבה גינות הן בעלות שטח קטן יחסית של 50-200 מ"ר, מה שמקשה על הגשמת כל הרצונות. לרוב האנשים יש דברים קבועים שחשובים להם, ועליהם אסור להתפשר: פינת ישיבה נעימה לבילוי ואירוח ורחבה (דשא, דק, בטון, חיפויי קרקע, אבני מדרך). כל שאר האלמנטים, וגם אם יש הרבה, מתווספים אליהם. בנוסף, יש אביזרים כגון מחסן לגינה, אותו ממקמים לרוב בסוף הגינה, וגם סבו צריך להתחשב בתכנון. אם אכן מדובר בגינה קטנה, אסור לאבד בה שטח על דברים מיותרים או בלתי אטרקטיביים. יש להגיע לניצול שטח מקסימאלי, עם תכנון מפורט ומדויק.

איזה סוג של בית יש לכם, וכיצד זה משפיע על סוג הגינה?

גינה יפה המשתלבת עם עיצוב הבית, מייפה אותו. היא מדגישה את העיצוב האדריכלי ויוצרת הרמוניה ומראה מושלם. רבות דובר גם על העובדה שגינה יפה ומטופחת מעלה את ערכו של הבית בצורה ניכרת. אבל, אתם כאן כדי להישאר, אז בואו ונמשיך לדבר על העיצוב.

קימת חשיבות רבה להמשך הקו העיצובי מהבית לגינה. העיצוב של שניהם חייב לדבר באותה שפה, כך שהמראה שיתקבל יהיה הרמוני ונעים לעין. בתוך כל זאת, יש ליצור במרחב קומפוזיציות מעניינות ולשמור על עיצוב מאורגן ומסודר. עיצוב פשוט נעים הרבה יותר לעין, ומרגיע, וכאשר מדברים על עיצוב פשוט אין הכוונה שיהיה רגיל או לא מעניין, אלא להיפך – נדרש עיצוב בסיסי דומיננטי, ושילוב האלמנטים בו בצורה טבעית, חכמה ונעימה לעין. עיצובי הבתים עברו תהפוכות גם הם, וכיום ניתן לראות עיצובים דומיננטיים כגון : בתים מודרניים, בתים כפריים, בתים קלאסיים או אקלקטיים, בתים בסגנון ים תיכוני, מינימליסטיים, תעשייתיים, נמוכים ורחבים, בתים המשלבים ישן עם חדש, בתים רומנטיים בהשראה עיצובים אירופאים ועוד. עיצוב הגינה חייב לקחת בחשבון את סגנון הבית ולהוות המשך ישיר שלו. החיים המודרניים מתנהלים לא רק בסלון או בחדרי הבית, כי אם גם במרחבי הגינה. לכן, כדאי שהיא תהייה אטרקטיבית דיה למלא אחר המצופה, תוך הרגשה של מעבר מחלל אחד לשני שיש ביניהם יחסי עיצוב משותפים.

מה התקציב שיש לכם לטובת הגינה?

זה הנושא הרגיש ביותר מבין כל השאלות. כתבנו על זה גם במאמרים קודמים שלנו. מסתבר שישנן התנהלויות שאינן משתנות, ואחת מהן היא להגיע לתכנון הגינה כשכבר כל הכסף נגמר אי שם בתכנון המטבח או בחדר השינה. כבר אמרנו שלגינה יש חשיבות גדולה מאוד למכלול החיים שלכם, וזה לא חדש לכם. גם אתם בוודאי רוצים את הגינה הכי יפה והכי מוצלחת מבחינה פרקטית. לכן, אם מדובר בבית חדש, תכנון הגינה חייב להילקח בחשבון משלב התכנון הראשוני. כך תהיו בטוחים שהתקציב מחולק בצורה נכונה ובלי הפתעות מיותרות. כאשר מדובר בשיפוץ גינה, זה כבר סיפור אחר. במקרה כזה, על פי התקציב כך תבנו את הרכב האלמנטים בגינה.

מומלץ לא להתפשר על תכנון ועיצוב הגינה בידי איש מקצוע, שכן התכנון הראשוני הוא שיקבע את קווי הגינה כך שתהיה נכונה מבחינה עיצובית ותוכלו ליהנות ממנה. ישנם פעולות שבמידה ועושים אותן בדרך הקלה והזולה ביותר, עלולות להיות יקרות מאוד כשיש צורך לחזור עליהן שוב עקב תקלה או תכנון לקוי. זה יכול להיות תכנון של תאורת גן, מערכות השקיה, בחירת צמחים שאינם מתאימים לאקלים, עיצוב שאינו תואם לדרישות וצרכי בני הבית ועוד. מכירים את המשפט "זול הוא יקר"? כל הכללים חלים גם במקרה הזה. אל תזדרזו לקנות את הציוד היקר ביותר ומערכת הישיבה המפוארת שראיתם, אך בהחלט הקפידו שהתכנון יהיה מקצועי. פינת ישיבה חדשה לגינה ניתן לרכוש גם לאחר שנה, ואפשר גם להחליף אותה לאחר תקופה בחדשה, אך עיצוב הוא שמתווה את דרכה החדשה של הגינה, משטח בור וחשוף לגינה פורחת ומהממת.

ועוד הערה אחת אחרונה על עיצוב גינות פרטיות

כדאי להבדיל בין תחזוקת גינה או טיפוח שלה, לבין עיצוב גינה. גם חובב גינון בעל ידע ובקיאות בנושא, לא תמיד יודע לראות את כל התמונה המלאה. יש ניואנסים קטנים כגדולים, שיוצרים פסיפס של פעולות שיש לקחת בחשבון במלאכת העיצוב. לכן, את מלאכת העיצוב השאירו לבעלי מקצוע מיומנים, ולאחר הקמת הגינה תעבירו הכל לשליטתכם המלאה, תעשבו, תשקו, תנטעו ותשתלו, ואנו מאחלים לכולכם גינה יפה, ירוקה ופורחת במיוחד.

כאן ניתן לקרוא כיצד לבחור מעצב גינות.

מחפשים מעצב גינות מקצועי?צרו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא תשלום! רועי תומר 054-4936888

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר