הכנו לכם סקירה קצרה על סוגים פופולאריים של עיצובי גינות. קחו את הזמן, תקראו בנחת, תיהנו מהתמונות, ואט אט תתחילו לגבש דיעה על הגינה העתידית שלכם.

איזו גינה יפה ומיוחדת יותר? האם יש משמעות לסגנון הגינה? ובאמת תמיד גינה יוקרתית בהכרח יפה יותר מגינה פשוטה? על שאלות אלו ודומות להן, קשה מאוד לענות ונדמה כי אין תשובה איזו מבין האפשרויות היא הנכונה, אבל בסופו של דבר זה תמיד קשור בעיצוב הגינה. 

היופי שבגינה, הכייף להיות בה… אם תשאלו איזה עיצוב גינה הוא המוצלח ביותר, על השאלה הזו כבר קל יותר לענות. אין ספק שגינה אשר יש מחשבה מאחוריה, שעוצבה בהתאם לתנאי השטח, הטעם האישי והצרכים של בעליה, הם שיבטיחו את המראה המנצח. כולם רוצים גינה יפה אבל חשוב להבין שגינה חייבת להיות גם פרקטית וכאן נכנס לתמונה אדריכל נוף מנוסה ומקצועי, בעזרתו תזכו בגינה שגם נראית מעולה וגם מתאימה בדיוק לכל מה שחלמתם שיהיה בה. 

גינה יפה היא אומנות של ממש. החיבור בין עיצוב נכון וחכם לבין הסגנון המועדף עליכם, הם שיעניקו לגינה את המראה המתאים: האם תהייה זו אווירה של פריחה פורצת עם צבעוניות בלתי נגמרת, או דווקא עיצוב סולידי עם הרבה ירוק בעיניים ונגיעות צבע עדינות. הכל אפשרי והכל יפה. צריך רק להחליט נכון ולבצע בהתאם.

היכרות עם עיצובים שונים של גינות

גינה ים תיכוניתגינה ים תיכונית 

צמחיה ארצישראלית בגינה מקומית במישור החוף. החומרים בגינה הינם סלעי כורכר, אדני רכבת ומדרכי עץ, היוצרים מראה טבעי עתיק, המתאים לאופי הבית שנבנה מאבני כורכר מפירוק בתים ישנים. הצמחיה הדומיננטית היא חרוב, רימון, הדס, צלף, אחירותם החורש, נר לילה חופי, פרחי בר וצמחי תבלין.

 

גינה טבעיתגינה טבעית

הרעיון המרכזי של הגינה הוא ליצור תמונת טבע ולחלק את הגינה לשני עולמות: האחד עולם המבוגרים המאפשר אירוח וישיבה בגן לצד עולם הילדים, אשר נוצר מהרגע בו הילדים עוברים בפרגולה טבעית, ונכנסים לעולם שכולו שייך לילדים הכולל מתקני משחק וחלל מופרד מאזור האירוח המאפשר לכל משתמשי הגינה ליהנות יחדיו. את הפרגולה מעטרים מטפסים כאלמון הודי ויסמין, המפזרים ריח דבש בכל חלל הגינה. לעיתים קרובות אני פוגש אנשים שרוצים להביא את הטבע הביתה, אך לצערי אני חייב לציין שלטבע דרושים מרחבים עצומים ולא בכל גינה אפשר לבצע זאת. הרעיון הוא לקחת תמונות טבע ולעשות העתק שלהן בגינה הפרטית. הגינה בסופו של דבר אמורה להראות מסודרת ומטופחת אך שתראה פראית כאילו יד אדם לא תכננה ולא נגעה בה…

גן אירופאי

הרעיון המרכזי בגינה היה ליצור גינה אירופאית מסוגננת, המשמשת כתמונת נוף. ספסל עץ המקיף עץ ברכיכטון, סלעים בגודל בינוני המתאים למרחבים קטנים, אלמנט מים המשלב ברז בצורת אריה שיובא מאיטליה ועוד. השילוב המינימלי של צמחים וההפרדה בדומם חלוקי נחל ואדני רכבת, יוצר נוף שקט ומרגיע, ומראה של גינה עשירה ומסוגננת.

 

גן תאילנדי

גן תאילנדי

הגן מבוסס על חלום של לקוח שביקר במלון בוטיק בתאילנד, חזר עם זכרונות ואותם ניסינו ליצור בגינה הביתית שלו.

בואו נהייה בקשר