We bring nature to life Roi Tomer

לעצב את הגינה עם סגנון – לבד או לא לבד?

אאוטסייד 2009 ,

אתה מוצא את עצמך יושב שעות מול המחשב ומחפש כמה שיותר מידע על עיצוב נוף, על גינות שיעוררו בך השראה, ולצידך חמישה מגאזינים לעיצוב הבית והחצר. ולמרות כל המידע העצום הזה, אתה לא מתקדם לשום מקום. ובכן, אתה לא לבד. הרבה מאוד אנשים מתלבטים בשאלה האם לעצב את גינת הבית לבד, או להעביר את המושכות לטובת מתכנן נוף אשר יבצע את עיצוב והקמת הגינה.

מה לעשות לפני הכל…

ובכן, קום מהכסא, סגור את המחשב, תפוס כורסא נוחה ותן לראש לחשוב. מה בעצם אתה רוצה? האם תחום הגינון מושך אותך ואתה מעוניין לקחת על עצמך את פרויקט הגינון? האם אתה מתכנן גינה פשוטה שנראה לך שתוכל להתמודד עם ההקמה? אם התשובה היא חיובית, אז לך על זה. אבל, אם יש לך כל מיני רעיונות, שאתה יודע כי תזדקק בהם לאנשי מקצוע מיומנים, בנוסף יש לך חלומות על עיצוב מרשים ואלמנטים שראית בקטלוג האחרון במגאזין המעוצב, אז אין ספק כי תצטרך לבחור בעל מקצוע מיומן ומנוסה כדי שהוא יצטרך לעמול על הגשמת חלומותיך והוצאתם אל הפועל.

אנחנו מבטיחים לך שמהרגע שתיפול ההחלטה, לכאן או לכאן, הנשימה תהייה קלה יותר, הדרך תהייה ברורה, ומאחר והצעד הראשון מאחוריך, תוכל להתפנות לצעד השני. ההתחלה תמיד קשה, ולא סתם הקלישאה עדיין תקפה. מה שבטוח הוא שהאופק כבר אינו רחוק כמקודם.

עיצוב פשוט או מורכב?

גם אם תבחר לבצע לבד, וגם אם תשכור את שירותיו של מתכנן נוף, ישנן החלטות שאתה חייב להחליט. לדוגמא:  מהו העיצוב שתרצה בגינה? האם תרצה גינה טבעית בסגנון ארצישראלי, או גינה קלאסית? גינה עם ערוגות פרחים רבות, או שתעדיף עצי פרי ושיחים ירוקים? האם תרצה לשלב גינת ירק או בריכת נוי עם דגים? אין  ספור אפשרויות, אך את חלקן יש לדעת מראש, מה שיקל על התכנון העתידי.

בעיצוב הגינה חייבים לשמור על שני דברים חשובים : האחד יש לזכור שהגינה היא ההמשך הטבעי של הבית ויש לדאוג לעיצובים "ידברו באותה שפה" ושתהייה המשכיות עיצובית. הפרט השני שחשוב לשים לב אליו הוא שהגינה צריכה להיות בהתאם לטעם האישי של בעל הגינה, בהתאם לצרכיו וכמובן לתקציב. לכן אין להתפתות למראה גינה יוקרתית ומעוצבת למשעי, אם אתם משפחה עם ילדים קטנים ואף עם בעלי חיים. כל גינה צריכה להתאים לבעלי הבית בכדי לאפשר חיים תקינים ובילוי אמיתי ונעים במתחם המיועד לגינה.

תכנון ראשוני והגדרת התקציב

תכנון עיצוב הגינה משלב בתוכו אלמנטים רבים. מדובר על תכנון מבחינת מראה הגינה, מה יהיה כלול בה, מהן הפינות שיש ליצור בתוכה, ומה נתוני הגינה לפיהם יתבסס התכנון, אך מעל הכל יש לתת את הדעת על התקציב. בכדי שהגינה תהיה בעלת מראה ייחודי ואטרקטיבי, אך מבלי שתרושש אתכם כלכלית, יש לדון על כל הסעיפים ולהציב סדרי עדיפויות בהתאם. גם אם תחליטו כאמור לבצע את הגינה בכוחות עצמכם, או שתבחרו לקחת איש מקצוע, עדיין אתם חייבים לדעת מהו התקציב אשר אתם רוצים להשתמש בו לטובת עיצוב הגינה.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר