We bring nature to life Roi Tomer

טיפים לגינון ביתי – תחביב לכל גיל

רועי תומר 2012 ,

הרבה אנשים אשר היו רגילים לנוכחותו השבועית או החודשית של הגנן, מצאו את עצמם בבוקר יום אחד משתוקקים לגזום את השיח, לנכש עשבים או לשתול פרחי עונה. כן, ידוע שתחביב הגינה הוא חובק עולם והנה הוא הגיע גם לפתח דלתותיכם, או יותר נכון לומר – לגינתכם.

תחביב הגינון הוא אחד התחביבים הוותיקים ביותר, ויש בו מעבר ליצירת גינה יפה ומטופחת, גם ערך מוסף לאדם שכן העיסוק בתחזוקת הגינה ידוע כעיסוק מרגיע אשר ממלא את העוסק בו בהרגשה טובה ובאנרגיות חיוביות. אולי זה ריחו של הדשא, פריחת הפרחים הנעימה, או ריחה של האדמה. כך או כך, מדובר כאן במצב בו כולם מרוצים, הגינה מטופחת והגנן מלא סיפוק על עמלו…

טיפים ועצות מכל עבר

לא קשה לקבל עצות וטיפים לתחזוק הגינה. גם כאן נראה כי לכל אחד שיטות משלו, שסיגל לעצמו במשך השנים. אומנם אפשר ללמוד מספרי הדרכה בנושא גינון ואף לקרוא מאמרים במגאזינים שונים, אולם היום בעידן האינטרנט, אין קל יותר מאשר למצוא אינספור אתרי גינון ובהם מידע רב על אינספור נושאים – החל מזמני השתילה של הצמחים השונים ועד להרכבת פרגולה או צביעת הדק שבגינה.

ישנם מספר כללים אחידים אשר כדאי לדעת אותם לפני שניגשים למלאכה. הכנו עבורכם מספר טיפים שימושיים:

  • דישון האדמה – סוג הדשן תלוי בסוג הצמחים שתשתלו ובסוג אדמת השתילה. לכל אדמה יש הרכב משלה ומידת חומציות שונה, אך בכל מקרה דשן יועיל לכל סוג. במידה ותרכשו קומפוסטר לגינה, תוכלו לייצר את הדשן בעצמכם, כך גם תועילו לגינה שלכם וגם תהיו ידידותיים כלפי כדור הארץ…
  • השקיית צמחים – חשוב לתת לכל צמח את כמות המים שהוא זקוק לה, והכמות משתנה מצמח אחד למשנהו. לדוגמא: במידה והקמתם מסלעה ובה קקטוסים, תידרשו להשקות אותה מעט יחסית לעומת ערוגה ובה פרחי גינה. כמות המים תלויה אם כך בסוגי הצמחים שיש לכם בגינה וכן בתנאי מזג האוויר השרויים באזור בו אתם גרים. צמחים אשר חשופים לשמש מן הסתם יזדקקו לכמות גדולה יותר מאשר צמחים המצויים באור מוצל וכו'.
  • חומרי הדברה – בכל גינה תיתקלו בחרקים או פולשים שונים שיש להדבירם, אחרת הצמחים יינזקו, המראה שלהם לא יהיה אטרקטיבי במיוחד והם לא ישרדו. מזיקים אשר לא מטפלים בהם יתפשטו מיום ליום ולכן יש לעשות להם הן טיפול ממוקד והן טיפול תקופתי. ישנם כיום חלופות ירוקות לחומרי ההדברה המוכרים, כך שאין צורך בפעולה כימית אלא העדיפו את חומרי ההדברה ללא חומרים כימיים המזיקים לבני אדם ובעלי חיים. במקרים בהם הבעיה נמשכת יש להתייעץ עם בעל מקצוע ולבחון חומר אקטיבי יותר.
  • נטיעת עצים – עצים צריכים שטח גדול בכדי שיהיה להם מקום לגדול בו, ובכדי שהשטח לא יהיה עמוס מידי. יש למקם אותם כך שיקבלו כמות מספקת של אור ושזרימת האוויר אליהם תהיה מרבית. יש לדאוג להשקיה מתאימה ולחומרי דישון מידי תקופה.
שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר