We bring nature to life Roi Tomer

עיצוב גינות פרטיות – הדילמה הגדולה

רועי תומר nov 2013 ,

בונים בית ומתחילים לחשוב על עיצוב הגינה הפרטית שלכם? משפצים את הבית והגינה? רוצים רק לשדרג ולרענן אותה? העולם הפך לכפר גלובלי ורמת הידע שזורם אלינו מכל עבר הופך אותנו כמעט באופן מיידי למומחים בהרבה תחומים, שבעבר לא יכולנו להתמודד איתם. אחד מהם הוא עיצוב גינות פרטיות, תכנונן וכמובן ההקמה שלהן. למרות זאת, בהרבה מקרים הידע החלקי עלול לגרום לביצוע טעויות שאין מהן דרך חזרה בקלות, והן עלולות לעלות גם הרבה כסף וגם זמן עבודה לא מבוטל.

בואו נפזר את מסך הערפל – לעצב את הגינה לבד או לבחור מעצב גינות?

לאחר יותר מעשרים שנות עבודה בתחום עיצוב הגינות, מאמר זה הוא הזדמנות נהדרת להציג בפניכם את ההתלבטות הגדולה איתה מתמודדים בעלי גינות פרטיות, וזה הזמן המתאים לבדוק אותה לעומקה, ואיך להתמודד איתה בדרך הטובה ביותר. ההחלטה אם לבחור מעצב גינות או לעצב את הגינה במו ידכם היא באמת אחת ההתלבטויות המרכזיות ביותר כאשר בונים או משפצים בית. כבר כתבתי באחד המאמרים שלפחות 50% מהאנשים עומדים מול ציור מודרני ובטוחים שאם יהיה להם ביד מכחול, צבעי שמן ובד קנבס גדול, בתוך 5 דקות הם יכלו ליצור שכפול מדויק של היצירה המפוארת. מסתבר, שזה ממש לא כמו שזה נראה. כמו תמונה, גם עיצוב גינה היא סוג של יצירת אומנות, והיא אוצרת בתוכה הרבה מאוד ידע בתכנון, מקצועיות, ניסיון ויצירתיות. נראה פשוט, אבל ממש לא. אני בטוח שאתם יודעים על מה אני מדבר, אז נתקדם…

מהם היתרונות שיש למעצב גינה? 

  1. ידע ומקצועיות – תכנון גינות זה מקצוע הדורש להיות מעודכן בסגנונות עיצוב מגוונים, יכולות עיצוב מקוריות וכמובן ידע בכל הטרנדים והשכלולים החדשים בתחום. מעצב מקצועי רואה את התמונה הרחבה של העיצוב שכוללת בין היתר את נתוני השטח, התייחסות לתנאי האקלים וסוג הצמחייה המתאימה, ההבדלים בין סוגי העצים השונים, התאמת הגינה לסגנון הבית, דרישות הלקוח ושילוב האלמנטים השונים לכלל מראה מושלם של גינה מטופחת. חשוב מאוד לציין שהמעצב ידע ליצור גינה אשר אינה דורשת תחזוקה מרובה וכזו שיכולה להיות חסכונית בעלויות מים.
  2. תכנון נכון ומניעת טעויות – במקרים רבים בעיות שונות בגינה צצות להן רק לאחר תקופה של כמה חודשים מהקמתה, וחלקן הגדול נובע מהתקנה לא מקצועית, ביצוע שלא לפי ההנחיות הנדרשות ועוד. בעיות כאלו יכולות להיות החל ממערכת השקיה שלא תוכננה נכון ועד חוסר הקפדה בבחירת האדמה.
  3. עיצוב עצמאי DIY  דורש  זמן יקר, ניסיון והכרת התחום וכמובן תשתית להתמודד עם העבודה  בין היתר באמצעות כלי עבודה ייחודיים, ולעיתים כוח פיזי במקרים בהם צריך לנטוע עצים גדולים, לגזום, לעקור או להתקין פרגולה.

כנסו למאמר הבא למידע נוסף – כיצד לבחור מעצב גינות.

למי כדאי להעז ולעצב לבד את הגינה?

  1. אם כמו הרבה אנשים הגעתם לרגע הקריטי ובדיוק נגמר כל התקציב ואין סיכוי שיהיה כזה באופק הקרוב, קחו את עיצוב הגינה בתור פרויקט אישי ותעשו הכי טוב שאפשר. כדאי לבחור תכנון פשוט ולא יומרני, פעולות בסיסיות פשוטות כדי לעשות את הכי טוב מבחינת האופציות האפשריות. העיצוב בשיטת עשה זאת בעצמך יתאפשר לכם במיוחד אם לגינה שלכם יש תנאי שטח שמאפשרים תכנון קל יחסית, וכמובן שגודל הגינה קטן עד בינוני.
  2. לחובבי גינון שגילו את התחום והתמכרו לו, ויש להם ציוד בסיסי נחוץ. תכנון הגינה והקמתה, מעניק אנרגיות נפלאות, ובהחלט קחו בחשבון שלא חייבים להיות מומחים בכל, ואפשר להיעזר בקבלני משנה לביצוע עבודות כמו בניית דק, התקנת תאורת גן או הקמת גדר.

למאמר נוסף בנושא כדאי להיכנס למאמר הבא ולקרוא על טיפים חשובים לפני התחלת התכנון.

לסיכום:

עיצוב גינות כיום הוא עולם ומלואו. קשת רחבה של סגנונות ועיצובים המאפשרים יצירת גינה חלומית. אם החלטתם לקחת את המשימה כל כתפכם, מה שהכי חשוב לזכור זה להקפיד על בחירת סגנון הגינה, ותכנון קפדני ומדויק הכולל את כל הפרמטרים הנדרשים. להיכנס לחוויית העיצוב ללא תכנון שכזה, עלול לגרום לכם לבזבוז כסף ויותר מכל לעוגמת נפש, וגינה שרחוקה ממה שציפיתם. תקדישו את הזמן הנדרש, תתייעצו עם אנשי מקצוע וכמובן תעזרו בידע הרב שיש באינטרנט, וחשוב מכל – תישארו במסגרת התקציב שברשותכם. 

 

מחפשים מעצב גינות מקצועי? התקשרו לקביעת פגישת היכרות ללא תשלום – רועי תומר 054-4936888

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר