We bring nature to life Roi Tomer

מעצבים גינה – כך תהייה אומן בשעות הפנאי

מעצבים גינה – כך תהייה אומן בשעות הפנאי שלך

מלאכת הגינון, לא רק שהיא מרגיעה את הנפש, כי אם היא אומנות בפני עצמה. בגינה תוכלו לתת לדימיון שלכם להתפרץ, ולהיות יצירתיים כך שהמראה שיתקבל ישקף את אופייכם וטעמכם העיצובי. אם אתם באמת אוהבים את זה, הרי שתמשיכו להתרגש כל פעם משיח מלבלב, פרחים שפורחים בשלל גוונים מרהיבים, ועץ שנתן את פירותיו. זו ממש לא קלישאה או פתגמים שלקוחים מסרט. אם אתם באמת אוהבים את זה, בוודאי תתחברו לאמור בשורות אלו.

במאמר זה נרצה לפרט מעט אודות סגנון הגינה, בחירת סוגי הפרחים, שתילתם ועוד הפתעות:

סגנון הגינה

גינה עם פרחים, בין אם אלו פרחים עונתיים ובין אם פרחים אשר פורחים מספר פעמים בשנה, היא גינה בעלת חיות ואנרגיה טובה, שכן הפרחים ישדרגו את מראה הגינה ויעניקו לה חמימות ויופי עם שלל צבעים יפיפיים. לפני שתילת הפרחים יש לתכנן את שילובם בגינה, כאשר המיקומים משתנים בהתאם לעיצוב ולטעם האישי. יש אנשים שיעדיפו ערוגות פרחים מסודרות, ואחרים שישתלו אותם בכל רחבי הגינה. ניתן לשתול פרחים מסוג אחד או מצבע אחד, וניתן לשלב את כל הצבעים והגוונים הקיימים, ובלבד שהשילוב יהיה נעים לעין. אין סוף למספר הרעיונות היצירתיים שניתן לבצע, כל זאת על מנת ליצור גינה פורחת ומרהיבה ביופייה.

גינה קוצנית לכל אוהבי הקקטוסים 

באופן טבעי, לכל האלמנטים בגינה כולל הצמחים, יש מקום אידיאלי משלהם. חשוב לתכנן את מיקומם של הפרחים והשיחים, ומומלץ לעשות זאת עוד בשלב התכנון הראשוני. כמובן שיש לעצב עם ראש פתוח, אבל קיימים מספר כללים שישמשו אתכם לטובת איכות חיים נעימה ונוחה בגינה. חשוב מאוד להיות פרקטיים ולשלב נוחות ואיכות חיים. אם לדוגמא תשתלו פרחים סביב חלקת דשא בה הילדים משחקים בכדורגל, סופם של הפרחים שהם יחיו ימים ספורים. במקרה כזה יש להרחיק את מיקום הפרחים מאזורי פעילות ספורטיבית, וכמובן לא בצמוד לשבילים צרים.

דוגמא נוספת היא הקמת גינת קקטוסים ובה זנים וסוגים שונים של צמחים, והיא לרוב ממוקמת בחלק האחורי של הגינה או בסמוך לגדר. מומלץ מאוד לתחום אותה כך שגם במידה ויש בעלי חיים בגינה או ילדים קטנים, תימנע מהם הגישה לערוגות הקקטוסים. הסיבה לכך היא מכיוון שערוגת קקטוסים, למרות יופייה, אינה מיועדת להיות במקום מרכזי מכיוון שהצמחים מרובי קוצים וחלקם עלולים לעוף ברוח.  

תאורת גן – הגינה ממשיכה להיות אטרקטיבית גם בלילה

אחד המראות היפים ביותר היא גינה מוארת בלילה. מה שאנשים רבים לא יודעים, הוא שאת תכנון תאורת הגינה יש לעשות כבר בתחילת התכנון, שכן הרבה מאוד כבלים חשמליים אמורים להיות טמונים באדמה, וכאשר זה נעשה למן ההתחלה, זה חוסך הרבה מאוד כסף, וקלות בביצוע בטווח הארוך. כדאי מאוד להתייעץ בשלב זה עם בעל מקצוע אשר מבין בתחום, ממנו תוכלו לקבל התייחסות מקצועית בכל הקשור לתיאום הציפיות שלכם מול האפשרויות הקיימות בגינה.

תאורת גינה אשר תותקן באופן מקצועי ותהיה מותאמת לצרכי המשפחה, תוכל להעניק לכם יתרונות רבים: ראשית, שעות הבילוי שלכם בגינה יוכלו להימשך עד שעות הלילה הקטנות. תוכלו ליצור תאורה רומנטית בעלת אפקט קסום לפינות שונות בגינה, כגון פינת הישיבה, תאורה נעימה בפינת הנדנדה, הספסל וכמובן גם ליד הבריכה. מיקום גופי התאורה יהיה בהתאם לתכנון הגינה, ומעבר להיותו שימושי ופונקציונאלי, גופי התאורה ישדרגו את מראה הגינה ויהוו אלמנט עיצובי בפני עצמם.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר