We bring nature to life Roi Tomer

מה כדאי לשתול בספטמבר?

אאוטסייד 2016 ,

הקיץ עוד לא הסתיים והסתיו עדיין לא התחיל. כמה ימים לפני שהסתיו יתחיל עם סימניו המוכרים כמו פריחת החצב וביקורם של הנחליאלים, אפשר ורצוי להמשיך ולטפח את הגינה. ראש השנה בפתח, אז בסימן חגיגיות, מומלץ לשתול פרחי עונה צבעוניים שימלאו את הערוגות בצבעוניות ויוסיפו קשת של גוונים ורעננות לעיצוב הגינה.

עונת הקיץ החמה נמצאת בשלביה האחרונים. הטמפרטורות יורדות בהדרגה, ובבוקר אפשר כבר ליהנות ממשב רוח קריר ולהבחין באגלי טל שטרם יבשו על הצמחים. אז לכל מי שמתלבט ולא יודע איזה פרחי עונה כדאי לשתול עכשיו, והאם כדאי להשאיר את פרחי הקיץ שדהו ויבשו, או לחכות לשתול פרחי חורף, הנה לפניכם 5 סוגי פרחי עונה שמומלצים לשתילה בתקופה זו של השנה.

פורטלוקה

צמח רב שנתי עם פריחה יפיפיה של פרחים בגודל 1-3 ס"מ. הצמח יכול להגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ, וקצב גדילתו מהיר. לרוב הפורטולוקה משתרעת, אך יש להיזהר שלא תשתלט על שטח המחיה של השתילים שלידה. הצמח מתאים לכסות שטחים בגינה ובעיקר לקשט אותה בכתמי צבע מרהיבים. צבעי הפרחים מגיעים בשלל גוונים : סגול, צהוב, ורוד, כתום, לבן. הפרחים נפתחים בשעות הבוקר המאוחרות לאחר יציאתן של קרני השמש, ונסגרים בשעות אחה"צ המאוחרים. את הפורטולוקה ניתן לשתול כצמח או בזריעת זרעים.

התנאים האידאלים לגידול הפורטולקה הם חום והרבה לחות בזמן השתילה ובתחילת גדילת הצמח. ככל שהצמח יהיה חשוף יותר לאור השמש, כך הפריחה תהיה רבה וגדולה יותר. יש לשים לב שהצמח לא יגדל בצל, והוא סובל מקור. ניתן לשתול את הפורטולוקה בערוגה בגינה, באדנית או בעציץ, בגינה או במרפסת אך לא בבית.

פורטולוקה

ציפורן סיני

צמח בעל פרחים מיוחדים במינם ממשפחת הציפורנים, שהגיע אלינו מסין, כפי שמרמז שמו. הציפורן הסיני הוא מעין שיח ננסי שגדל במשך כל תקופות השנה. מומלץ לשתול אותו לפני תקופת הסתיו כדי שפריחתו תגיע לשיאה בחורף. הצמח מגיע לגובה של 15-30 ס"מ, וצמיחתו מהירה. צבעי הפריחה מגוונים: ורוד, ורוד-סגול, ורוד-לבן, סגול-לבן, אדום, לבן, אדום-לבן ועוד. הוא עמיד בפני קור ושרב, וזקוק להשקיה בינונית. הוא יכול לגדול בשמש מלאה או בחצי צל. את הצמח ניתן לשתול בערוגה בגינה, באדנית או בעציץ.

ציפורן סיני

ציפורן סיני

וינקה

הוינקה שייכת למשפחת ההרדופים, שכוללת 6 סוגים. הוינקה הורודה היא הסוג הנפוץ ביותר שמככב בגינות רבות בכל רחבי הארץ. מדובר בצמח ירוק רב שנתי שגדל בקצב מהיר יחסית, ומתפשט על שטח הגידול. לצמח הוינקה גבעולים דקים שאורכם כמטר, והם מתפצלים לתתי גבעולים באורך 10-50 ס"מ.

הוינקה פורחת בחודשי הקיץ והסתיו. היא קלה לגידול, צומחת מהר בתנאי שמש מלאה וגם בתנאי חצי צל. עמידה לקור וליובש, ולא סובלת מעודף מים. ניתן לומר שהוא אחד הצמחים העמידים ביותר. את ייחורי הוינקה ניתן להשריש במים, ויש לקחת בחשבון שהיא מתפשטת וגדלה לגובה או משתרכת. הוינקה הזקופה מגיעה עד לגובה של 40.ס"מ, והוינקה הזוחלת לגובה של עד 20 ס"מ. הצמח הפופולרי נמצא בגינות פרטיות, בתים משותפים ושטחי ציבור שונים. ניתן לראות את הפריחה בשלל צבעים: ורוד, סגול, לבן, אדום, ורוד-לבן ועוד. למידע נוסף על הוינקה כנסו למאמר.

ניצנית

צמח הניצנית הוא סוקולנט ירוק עד ורב שנתי. שתילי הניצנית פורחים במגוון צבעים: אדום, לבן, ורוד, צהוב, כתום. הצמח מגיע לגובה של 20-30 ס"מ. עלי הצמח בשרניים ומשוננים, ופרחי הצמח קטנים ומופיעים בדמות אשכלות פריחה. תנאי הגדילה של הצמח אידיאלים למקום מואר אך אפשרי גם בחצי צל. נדרשת לצמח השקיה בינונית כי הוא בעל נטייה להירקב כשיש עודף מים. עם סיום הפריחה יש לקטום את הגבעולים כדי לפנות מקום לפריחה חוזרת. את הצמח ניתן לשתול בערוגה בגינה, באדניות או בעציצים. הצמח מתאים גם לגידול בבית, והוא אפשרי לגידול בכל אזורי הארץ.

ניצנית

פטוניה

הפטוניה ממשפחת הסולניים הגיעה אלינו מאמריקה הדרומית, והיא קיימת בעשרות זנים, במגוון צבעים ובגדלים שונים. הפטוניה קלה מאוד לגידול, צמיחתה מהירה וזמן הפריחה נמשך מספר חודשים. צבעי הפטוניה רבים ומגוונים: לבן, אדום,  ורוד, סגול, סגול-לבן, אדום-לבן ועוד. לצמח תפרחת שופעת. הפטוניה פופולארית מאוד בגינות ביתיות, ערוגות ציבוריות, כיכרות עירוניות ועוד. הפטוניה מגיעה לגובה ממוצע של כ- -20-30 ס"מ. לפרחי הפטוניה מגע קטיפתי ולעלים יש מעטה דביק למגע. הפטוניות מפיצות ריח בעיקר בשעות הלילה. 

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר