We bring nature to life Roi Tomer

כמה נקודות למחשבה על הגינה שלכם

רועי תומר 2013 ,

המטבח שלכם מעוצב ועכשווי למופת, המטבח שלכם חדש ומאובזר בכל החידושים האחרונים, וגם בחדר השינה השקעתם מחשבה מרובה עד לפרטים הקטנים, שלא לדבר על חדרי הילדים בהם דאגתם לכל הטרנדים העיצוביים הלוהטים. אך מה לגבי הגינה שלכם? דווקא הגינה אשר היא המקבלת את פני הבאים לבית, היא זו אשר נעים לבלות בה את שעות הפנאי בזמן איכות נעים ורגוע, דווקא היא זוכה לעיתים להיות האחרונה שמטפלים בעיצובה.

המטבח גמר את כל התקציב?

המצב הזה מוכר וידוע. קניתם בית חדש, השקעתם את מיטב החסכונות והתקציב ברכישת רהיטים ואביזרים חדשים, וכשהגעתם לגינה, החדר האחרון בבית, פתאום גיליתם שדווקא כאן התקציב נגמר. רק מי שמכיר בערכה של הגינה, וביכולתה לשדרג את איכות החיים שלכם מקצה לקצה, יוכל לומר לכם עד כמה גדולה הטעות במצב שכזה.

עבדתם קשה כל החיים? סוף סוף הגעתם לנחלה ולמנוחה ורכשתם בית גם גינה? בכדי שגם אתם תזכו בפינה ירוקה ונעימה, כזו שתוכלו לשבת בה בסוף יום עבודה, לארח בה חברים או לצפות בילדים המשתעשעים ונהנים בה, יש לתקצב את העלויות מראש, ולכלול בהם כמובן את עיצוב הגינה.

רק לא לצאת ידי חובה

אז מה עושים כשנגמר התקציב? מוצאים פתרונות זולים אשר לטווח הארוך הופכים להיות יקרים שכן יש להחליפם, מה עוד שבכל התקופה אתם לא נהנים כמו שראוי ליהנות מגינה מטופחת ויפה. אין זה אומר שיש להשקיע סכומי כסף נכבדים בגינה, אולם בטח ובטח כדי לתקצב מראש את הסכום הנדרש להקמת הגינה, הכל בהתאם ליכולותיכם הכלכליות. חבל לבזבז אנרגיות ברכישת אלמנטים אשר אתם מתפשרים עליהם, בכל בגלל שקניתם רהיט מאוד יקר שעומד בפינה ללא כל שימוש. דווקא הגינה, שהיא מקום אשר יעניק לכם שעות רבות כל כך של בילוי, היא זו שצריכה בראש ובראשונה להיות בעלת מקום של כבוד ברשימת התקציב שלכם.

איך לנהוג נכון?

אז הרי לפניכם מספר נקודות למחשבה, כך גם הגינה תהייה מוצלחת יותר, אך בעיקר אתם, תיהנו ממראה יפה ונעים לעין ומזמן בילוי איכותי ונוח.

שלב ראשון – סגנון עיצובי  

גינה אשר אין בה עיצוב, משולה לחדר מבולגן שאין חשק לשהות בו. חוסר התאמה בין האלמנטים בגינה ובכללם הרהיטים וצמחים, גורם להרגשת אי נוחות וחוסר שקט. יש מספר רב של סגנונות עיצוב גינות, כל אחד ואחת וטעמם האישי, אך גם כאן יש מספר חוקים. גם אם משלבים מספר סגנונות, יש לוודא כי הם מדברים באותה שפה עיצובית, כך לדוגמא תוכלו לשלב גינה בסגנון ארצישראלי ולהקדיש פינה אחת לטובת פינה בסגנון יפני. בנוסף, ניתן להקים גינה מטופחת בסגנון טרופי ובה חלקת אדמה עם גינה אקולוגית ועוד כהנה וכהנה דוגמאות רבות. גם בשטח הגינה, כמו גם בעיצוב הבית כולו, "הכל אפשרי כיד הדמיון הטובה", אך יש לשמור על עיצוב בעל קווי סגנון תואמים או משולבים, ואשר התמונה העיצובית הכוללת שלו תהייה נכונה ונעימה לעין.

שלב שני –  למה מיועדת הגינה?

התפקיד העיקרי של הגינה היא קודם כל ליצור מקום שנעים לשהות בו ושיהיה יפה לעין, שכן הגינה היא המעטפת של הבית כולו ומיועדת לשימוש בני הבית. יש שנוהגים לשהות בגינה שעות רבות במשך היום, ואחרים אשר נהנים ממנה רק בסופי שבוע וכשהם מארחים חברים. לכן, לפני תחילת התכנון, יש לוודא מהם דרישותיכם מהגינה, מה תרצו בדיוק לעשות בה ואילו אלמנטים נדרשים לכם. לדוגמא: במידה ויש ילדים בבית בוודאי תרצו לרכוש מתקני חצר לילדים או אפילו טרמפולינה גדולה. אם אתם נוהגים לארח תרכשו פינת ישיבה גדולה ומרווחת, ואם הגינון הוא תחביב שלכם, הרי שמחסן גדול ואיכותי יוכל לשרת אתכם במידה רבה.

שלב שלישי – נסו ליצור עניין בגינה….

בכדי שתהייה לכם גינה עם מראה אטרקטיבי ומיוחד, כדאי מאוד לשלב מספר אלמנטים מיוחדים אשר יכולים לשדרג ולהקפיץ את העיצוב: פרגולה איכותית, ספסל מיוחד ולידו עמוד תאורה רומנטי, בריכת נוי עם דגי זהב, מזרקה קטנה או מפל מים מפכפך, נדנדה או ערסל ועוד.

כל אלמנט עיצובי, בין אם הוא לקישוט בלבד או מיועד לשימוש, מעניק לגינה מראה מטופח ומשדרג אותה, הן מבחינת יופייה, והן מבחינת איכות החיים שמוענקת לתושבי הבית כולו.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר