We bring nature to life Roi Tomer

טיפים נהדרים-להפוך את הגינה ליפה יותר

אאוטסייד 2010 ,

טיפים נהדרים – איך תוכלו במו ידיכם להפוך את הגינה ליפה יותר

עיצוב הגינה הביתית, לא רק שהוא תחביב מהנה, אלא שיש הרבה יתרונות בצידו. זה מאוד מרגש לצאת בבוקר לגינה, לשאוף אויר צח ולהתפעם ממראה הצמחים והפרחים היפים. גינה מטופחת עושה טוב לנשמה, וזוהי לא סתם קלישאה, ואם אתם חווים את ההרגשה מידי בוקר, אז אתם בוודאי יודעים על מה אנחנו מדברים. הנשימה ארוכה יותר ומרגיעה והמראה יעניק לכם תחושה נפלאה.

אבל… כמו בכל דבר, בשביל היופי צריך להתאמץ

יש שמפקידים את מלאכת התחזוקה והגינון בידיו של גנן ויש שמתמכרים לעיסוק ועושים זאת באופן מקצועי. לא משנה באיזו דרך תבחרו, כל גינה דורשת תחזוקה מידי תקופה, כשהתכיפות תלויה במספר גורמים: סגנון הגינה, סוגי השתילים והצמחים, תנאי מזג האוויר באזור ועוד. במאמר הבא נרצה לספר לכם על עצות מועילות ונהדרות על גינון וכל מה שקשור לנושא.

השקייה – עברו להם הימים בהם בעלי הגינה עמדו בפינת החצר והשקו את הגינה בצינור, במשפך ואפילו הממטרות הסיבוביות נעלמו מן המפה. מכיוון שישראל סובלת ממחסור חמור במים, ומשטר המים במדינה הוא תחת פיקוח, החל משנת 2008 נאסר על השקיה באמצעות ממטרות בשעות הבוקר, והיא מתאפשרת רק באמצעות טפטפות. ההשקיה בטפטפות מלבד היותה חסכונית במים, היא גם יעילה הרבה יותר, כך כל צמח מקבל את כמות המים המתאימה לו, ובלחץ המתאים. באמצעות מערכת השקיה בגינה עם טפטפות, לא תקפחו אף צמח, גם אם הוא נסתר מעניכם בזמן ההשקיה, וכן לא תהייה השקיית יתר או לחילופין מעט מידי מים שיגיעו לצמח.

מחסן לכלי הגינון – מחסן הוא הפתרון הטוב ביותר לאחסון כלי העבודה השייכים לגינה. עם סיום העבודה יש לאחסן אותם מכמה סיבות: ילדים לא יוכלו לגעת בהם שכן חלקם עשויים להיות מסוכנים בשימוש לא נכון, הגינה תראה מסודרת ללא אביזרים וציוד שלא במקומם, וכלי הגינה ישמרו ולא יתבלו או יינזקו. בנוסף, אחסון הציוד יבטיח לכם כי הוא ישמר לאורך שנים ולא יהיה מועד לגניבה.

לקרוא ולהתעניין בנושא – כדאי להתעניין מפעם לפעם בחידושים בתחום הגינון. תוכלו לרכוש מנוי לאחד מעיתוני עיצוב הגינה, לקרוא ספרים בנושא, לשוחח עם בעל המשתלה אצלו תרכשו שתילים ולקבל ממנו טיפים, וכמובן לגלוש באינטרנט. כיום, הרשת מוצפת באינספור אתרי גינון מהם תוכלו ללמוד על הנושא ככל שתחפצו. תוכלו למצוא חומר עיוני מועיל, לשאול שאלות בפורומים מקצועיים בנושא, להצטרף לקבוצות בפייסבוק של חובבי גינון, וכמובן לצפות בתמונות מרהיבות אשר יטעו בכם רעיון חדש או דוגמא לאלמנט שתרצו להציב בחצר הגינה.

בעזרת הטיפים האלו אתם יכולים לשדרג את הגינה וליעל את העבודה בה. יש לזכור כל הזמן כי הגינה דורשת תחזוקה מתמדת, אולם משיבה לך כפל כפליים בהיותה יפה, פורחת ומטופחת. אומנם לא כולם נולדו גננים, אך מספר פעולות פשוטות, כמו גם מורכבות יותר, יועילו עד לאין ערוך למראה משופר ומטופח של הגינה הביתית שלכם.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר