We bring nature to life Roi Tomer

טיפים להקמת גינה ייחודית ואלגנטית

לפתוח חלון בבוקר ולהביט בגינה ירוקה, רעננה ופורחת, זו מחשבה שרבים חולמים עליה. תתפלאו לדעת, אבל בעזרת עצות פשוטות בנושא הקמת גינה ביתית, גם אתם תוכלו לזכות בגן עדן יפה ומטופח, בלי לעבוד קשה יתר על המידה ובלי לשבור תוכנית חסכון לטובת ההנאה.

הקמת גינות זה אולי תחום למקצוענים, אך אם גם אתם מעוניינים להפוך את הגינה שלכם ממקום בעל מראה מוזנח ודהוי לפינת חמד ירוקה ומזמינה, כדאי שקודם כל תקראו שני טיפים פשוטים אשר יעזרו לכם להפוך אותה לכזאת. המשיכו לקרוא גם את המאמרים הנוספים שלנו בנושא עיצוב גינות, ותקבלו את כל המידע הנדרש, וכל שישאר לכם הוא לבצע וליהנות מזמן איכות ומראה יפיפה. בנוסף, תוכלו להיכנס לדף הזה, ולראות את תהליך המהפך בשתי גינות לדוגמא. 

טיפ מספר 1 – ההחלטה על התקציב

הפעולה הראשונה שיש לעשות לפני התחלת פרוייקט הגינה היא לקבוע את התקציב אשר אתם מעוניינים להעמיד לטובתו. במידה ויש לכם את כל הסכום הנדרש תוכלו לתקצב את כל האלמנטים הנדרשים לעיצוב הגינה, ובמידה והתקציב ייגזר מכלל ההוצאות החודשיות שלכם, יש לקבוע סכום חודשי ולעיתים לבצע את השידרוג בכמה חלקים בכדי לא להעמיס יתר על המידה על הוצאות הבית האחרות. כל סכום שתקבעו, יש לקחת בחשבון כי יתווספו אליו הוצאות בלתי צפויות, לכן יש לקחת מרווח נוסף של כ-10%.

עיצוב הגינה יתבסס על התקציב שלכם. חלקו את הגינה לאזורים שונים ובכל אחד החליטו מה ברצונכם שיהיה בו, ויתכן שתבחרו פינת ישיבה יקרה, ולטובת זאת תוותרו על דשא סינטטי יקר ותחליפו אותו בחיפוי קרקע כגון טוף או חלוקי נחל. ככלל, ככל שהתכנון יהיה מדוייק יותר ומחושב, כך התוצאה תראה יפה יותר ולא תסיימו את הגינה במחצית התהליך מכיוון שהתקציב נגמר. ואם כבר הזכרנו את חיפויי הקרקע השונים, כדאי לציין שניתן לבצע עיצובים מרהיבים בעזרתם, כגון: שילוב חלוקי נחל עם אבני מדרך ליצירת שביל דקורטיבי, תחימת ערוגות פרחים, הנחת עציצים או כדים גדולים על משטח טוף, ועוד. הגינה תראה טבעית ונעימה לעין, וכל זאת במחירים סבירים ביותר. חיפוי קרקע מאפשר חסכון ברכישה הראשונית וגם חסכון לטווח הארוך שכן מדובר באזורים שאין בהם צריכת מים או תחזוקה קבועה.

טיפ מספר 2 – שילוב אלמנטים עיצוביים

אחת הדרכים היצירתיות והקלות ביותר היא שילוב אלמנטים מעניינים בעיצוב הגינה. אלמנט מים כגון מזרקה קטנה, מפל הנובע מתוך מסלעה וזורם ברחבי הגינה, בריכת דגים קסומה מוקפת בצמחיה, כל אלו יעניקו לגינה קסם מיוחד במינו בעלות נמוכה יחסית, ובמראה שאין דומה לו.

אפשרות נוספת לפינה ייחודית היא נדנדת עץ אשר תהפוך מיד למוקד בילוי נעים בגינה. זוהי דרך נהדרת לשפר את המראה האלגנטי והמעוצב של הגינה. לכן מעבר להיותה מקום לשבת ולהרגע וכן לבילוי נעים, היא מוסיפה יופי ועניין לגינה כאלמנט ייחודי. פסל מעניין, פנס תאורה או אפילו עמוד תאורה רומנטי, ספסל מעוצב ועוד, כל אלו מעניקים לגינה את אופייה המיוחד, והם אלו אשר יוסיפו לה צבע ויבדילו אותה מכל שאחר הגינות.  

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר