We bring nature to life Roi Tomer

חשיבותם של עצים, שיחים ופרחים בגינה

בכדי לטפח את גינת הבית אין צורך להיות איש מקצוע מיומן, אך בוודאי קיימת מומחיות נרכשת בכל הקשור לעיצוב וסידור הגינה, כמו גם הכרת הטיפול בצמחים והפרחים שקיימים בה. לא מספיק לקנות שתיל פורח, לשתול אותו באדמה ולהשקות פעם או פעמיים בשבוע. לעל צמח יש עונה בה מתאים ונכון לשתול אותו, דרישה לתנאי מזג אויר וחשיפה שונה לאור או לשמש, וכמות השקייה שונה. לכן, כדאי מאוד לרכוש ידע בנושא הגינון, לשאול, לחקור ולקרוא, כך וכלו להצליח יותר בגידול הצמחים בגינה.

הצמחייה בגינות הבתים

ברוב הבתים הגינה מורכבת מאלמנטים שונים וביניהם בהרכב כזה או אחר ישנם עצים, שיחים ופרחים. הצמחייה היא חלק בלתי נפרד מנוף הגינה ובלעדיהם הגינה תהייה חסרת חיים, אפורה ובוודאי לא בעלת מראה רענן וצבעוני. כמעט ולא ניתן למצוא גינות ללא צמחייה, אם כי בוודאי ישנן אחת או שתיים כאלו. לעיתים העיצוב סובב סביב הצמחייה, שהיא מוקד הגינה, ולעיתים קודם כל נותנים חשיבות לכל הפינות והאלמנטים בגינה, ורק לאחר מכן נותנים את הדעת למיקום הצמחייה. הדרך הנכונה והמומלצת ביותר היא לעשות זאת כבר בתכנון ההתחלתי בו תמקמו בשרטוט הראשוני את המיקומים המדויקים של כל האביזרים והרהיטים, וכן את מיקום העצים, השיחים או הפרחים למיניהם. דוגמא לשילוב מתאים יהיה כזה שתתאפשר שהייה נעימה בפינת הישיבה, שיחים קטנים ונמוכים סביבה, עץ הנותן צל וכו'. מצב בלתי אפשרי הוא עיצוב פינת ישיבה ובצידה עץ גדול המתפשט לעבר הרהיטים ומפריע לישיבה תקינה. ישנן טעויות עיצוביות רבות שניתן למנוע כבר מההתחלה, אך זה תלוי כמובן בתכנון נכון ומקצועי.

מה גודל הצמחים שכדאי לשתול?

ברוב הגינות שותלים צמחים בגודל קטן עד בינוני, ונותנים להם זמן לגדול, כך שישתלבו בנוף הטבעי של הגינה ויתמקמו בצורה אופטימאלית. ישנם מקרים בהם בוחרים בשתילים גדולים, מה שדורש ביצוע שונה במקצת כמו חפירה עמוקה יותר ועוד. עם סיום עבודת השתילה, עדיין לא תוכלו לראות את יופייה האמיתי של הגינה. רק לאחר שיחלפו שבועיים עד חודש, השתילים ישתרשו באדמה, השיחים יתחילו ללבלב והפרחים יפרחו לתפארת. לכן, קחו בחשבון שיהיה עליכם להתאזר מעט בסבלנות, אבל הציפייה תשתלם בסופו של דבר.

זרעי פרחים, ירקות וצמחי תבלין

בנוסף לשפע הצבעים המרהיב שיהיה בגינה מהצמחייה, העצים והפרחים, תוכלו להוסיף גוונים נוספים של צבע על ידי הטמנת זרעי פרחים שישלימו את הצבעוניות ויעניקו חמימות לגינה. פרחים אשר ניתן לקנות אותם בצורת זרעים הינם: אמנון ותמר, כובע הנזיר, וינקה, פורטולוקה, טגטס, פטוניה, בושמת, ציניה ועוד. ואם כבר דיברנו על זרעים, תוכלו לגוון בזרעי ירקות כגון: צנוניות, בצל ירוק, גזר, צנוניות, קישוא וחציל, וכן בשתילי תבלינים : נענע, פטרוזיליה, אורגנו, כוזברה, שמיר קורנית, עירית, בזיליקום, רוזמרין ועוד.

תפקיד העצים בגינה

מלבד היותם של העצים חלק בלתי נפרד מעיצוב הגינה, ואטרקטיביים למראה, יש להם תפקידים שונים נוספים: ראשית, עצים מעניקים צל. העצים ידידותיים לסביבה שכן הם סופגים פחמן דו חמצני ובכך הם מסייעים להפחתת זיהום האוויר. יתרון נוסף הוא שבזמן של רוחות חזקות הם יכולים להדוף את משבי הרוח העזים, ובכך גם להגן על שאר צמחי הגינה.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר