We bring nature to life Roi Tomer

גינה מטופחת – רכישה נכונה של כלי גינון

הבוקר החלטת שהגיע הזמן לטפל בגינה. כבר שלושה שבועות שאתה מביט בה, והיא אליך בחזרה, ומבטי ייאוש מלווים ברקע. ניסית למצוא פתרונות יצירתיים, אבל אתה יודע את זה: אתה פשוט זקוק לדחיפה קלה, שבעקבותיה תהייה הסתערות על הגינה. שקלת לדבר עם הגנן של השכן, אבל אז עלה הרעיון של סוף שבוע עם כל המשפחה, ונראה לך שזו מטרה טובה יותר לעשות עם הכסף. בשורה התחתונה, אין לך את הפריבילגיה לשתי ההוצאות גם יחד, לכן אט אט מחלחלת לה ההבנה, שצריך להפשיל שרוולים, להחזיק כלי גינון בידיים, ולהחליט שפשוט עושים את זה עכשיו.

בינינו, זה לא עבודה קשה, וממש לא מסובכת. אלא מה, יש את אלו שהגינון הפוך להיות תחביב שלהם, ויש אחרים שזה ממש לא מדבר אליהם. ומי אתה מבין שני הסוגים? לא כדאי להצהיר הצהרות כבר מן ההתחלה. חכה שעתיים שלוש, ותוכל לדעת רק לאחר פעם או פעמיים של עבודה בגינה. מי יודע? אולי גם אתה תהפוך להיות גרופי של גינון…

איך מתחילים עם זה?

החלטת לעשות מהפך בגינה? כל גינה יש לתחזק, והיא לא מטפחת את עצמה. קודם כל, צא לגינה ותביט בה. האם הדשא צריך כיסוח, ואולי זה דשא סינטטי ואז דרוש רק גירוף קל? מה מצבן של הערוגות? האם יש לגזום עלים יבשים? לקטוף לימונים או לדאוג לגדר החיה? האם הפסיפלורה התפשטה יתר על המידה, ומה לגבי הצמח שלא פרח כבר שנתיים? הבט סביב וערוך סדר עדיפויות לטיפול בגינה, שכן יש סיכוי סביר שלא תוכל לטפל בכל הדברים הדורשים טיפול, כבר בפעם הראשונה.

אם הצטרפת להיות חלק מאוהבי הגינון, וקיימת לה התשוקה לצפות בשתילים המתפתחים אט אט, ופריחה הנהדרת של הפרחים ששתלת במו ידיך, כדאי קודם כל להכין רשימה של כלי גינון אשר יעזרו לביצוע המשימה. אל דאגה, לא מדובר בהוצאה משמעותית, ואין צורך לרכוש מכשירים משוכללים שהם בגדר מותרות, אלא רק מספר כלים אשר יעזרו בביצוע העבודות ויקלו עליך.

כלי העבודה מתחלקים ל-2 קבוצות עיקריות, להלן העיקריים שבהם:

עבודת ההכנה

  • מעדר – המעדר נחשב כאחד הכלים העתיקים ביותר בהיסטוריה של הגננות, והוא משמש לחפירה, עידור והפיכת האדמה. ניתן להזיז בעזרתו כמויות קטנות של אדמה, והוא מיועד במיוחד לניקוי שטח החצר מעשבים שוטים או צמחים. עם המעדר ניתן ליצור גומות מסביב לעצים, וכן ליצור תעלות לשתילת זרעים, פקעות או צמחים. בעזרת המעדר ניתן להוציא שיחים ואף עצים קטנים מהשורש, לחתוך עשבים גדולים בעלי שורשים סוררים, ואף מרבדי דשא. לעבודה בגינה קטנה כדאי יותר לרכוש מעדר קטן בעל להב צר וידית קצרה. לגינה בעלת שטח גדול יש לרכוש מעדר גדול יותר בהתאמה. זוהי רכישה חד פעמית ולכן כדאי לרכוש מעדר איכותי אשר ישמש אתכם לשנים רבות.
  • את חפירה – כלי המשמש לחפיר בורות, שתילת שיחים ועצים וסילוק עשבים סוררים. בנוסף, ניתן להשתמש בה להוצאת אדמה ופסולת.

שתילת צמחים וטיפוח הגינה

  • מריצה – זוהי עגלה קטנה בעלת גוף קעור, המחוברת לשתי ידיות אחיזה, שתי רגליים ליציבות וגלגל אחד בקדמת הכלי. יש מגוון גדול של מריצות מגדלים וסוגים שונים. לגינה קטנה מומלצת מריצת פלסטיק קטנה בנפח של 100 ליטר, ובעלת גלגלי פלסטיק עמידים. המריצה משמשת להעברת חומרים שונים למרחק קצר, וניתן להעביר בה דשן, קומפוסט, שתילים או פסולת אשר הוצאו מהגינה לאחר גיזום. יש לבחור מריצה עמידה ויציבה.
  • מקלטר – הכלי משמש לתיחוח ערוגות קטנות של פרחים או שתילים, וכן להחדרת זרעים לתוך תעלות שנוצרו באדמה לצורך השתילה. תפקיד נוסף וחשוב שלו הוא באיוורור האדמה, במיוחד כאשר היא דחוסה ולא נושמת. מקלטר עמיד הוא זה אשר מיוצר ביציקה אחת, כך הוא חזק ועמיד יותר.
  • מזמרה – אחד הכלים השכיחים בכל גינה, ולמעשה אי אפשר בלעדיה. המזמרה היא כלי שימושי ויעיל לחיתוך וגיזום פרחים וצמחים, ענפים שבורים ועוד. כדאי להקפיד על רכישת מזמרה בעלת להבי פלדה איכותיים, ודיות אחיזה נוחות לשימוש.
  • מגרפה – מיועדת לגריפת עלים נושרים ועשבים, ניקוי הדשא, וגריפת פסולת גינה. כמו כן ניתן לפזר בעזרתה דשן. המגרפה בנויה מידית ארוכה בה אוחזים, כשלקצה העליון שלה מחובר להב עם שיניים. המגרפה העתיקה הייתה כבדה מאוד, אך ברשות השנים הפכה להיות כלי קל משקל באופן יחסי. מגרפות עשויות מחומרים שונים, ולכל אחת מספר שיניים שונה ורווחים שונים ביניהן. בגינות הביתיות בהן יש צורך לטפח ולשמור על ניקיון החצר, נפוצה במיוחד המגרפה הקלה שהיא גמישה ובעלת מספר שיניים גדול. השיניים ארוכות והרווח שבין שיני הלהב הוא קטן יחסית.

 

איך לדעת לבחור את כלי הגינון הטובים ביותר ?

ככל שכלי העבודה יהיה מקצועי יותר, כך היעילות שלו תגדל בהתאם. רכישת כלי גינון בחנות מקצועית לגננים תגדיל את הסיכויים שלך לרכוש כלי טוב ואמין, אך יש לקחת בחשבון כי מחירו יהיה גבוה יותר. אין התפתות לרכוש כלי גינון זולים בעלי ידיות פלסטיק או חומרים זולים באיכות נמוכה. גם אם מדובר בכלי שאמור לשרת אותך פעם בחודש או פעם בעונה,

כאשר מדובר בכלי גינון, כדאי להשקיע ברכישת כלים איכותיים באופן חד פעמי. אחד הפרמטרים לבדיקת כלי גינון ועמידותם הוא המשקל שלהם. אלמנט נוסף הוא מידת נוחיות האחיזה בהם, ונוחות השימוש. יש להקפיד כי הכלים יהיו בנויים מפלדה איכותית וחזקה אשר יצוקה במקשה אחת, כך הסיכוי לשברים וסדקים פוחת באופן משמעותי. כמו כן יש לוודא שהחיבור בין ידית העץ או הפלדה, הוא חזק ושהיא מחוברת היטב לגוף הכלי, במיוחד לצורך בלימת זעזועים.

טיפ קטן – כלים טובים ואיכותיים מגיעים עם אחריות. מדובר בכלים המיוצרים על ידי יצרניות כלי עבודה לגינון, ואשר הושקעו בהם שנות פיתוח רבות ותהליכי ייצור מדויקים. לכן, מומלץ מאוד להשקיע ברכישת כלי גינון, ולרכוש את הכלים הטובים ביותר, זאת כמובן במסגרת התקציב שברשותך.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר