We bring nature to life Roi Tomer

בצל ירוק – לגדל בגינה, באדנית ובמטבח

אאוטסייד oct 2016 , ,

הוא נראה כמו האח הירוק והצעיר של הבצל היבש שאנחנו מכירים. כמי ששייך למשפחת הבצל יש לו טעם ייחודי וארומטי, ואפשר להשתמש בו לאינספור מאכלים – מתוספת קצוצה ורעננה לסלט ירקות, מאכלים מוקפצים ועד מרקים ופשטידות. בקיצור, בזכות טעמו העשיר והיתרונות התזונתיים שלו,  כדאי לגדל אותו בגינה הביתית וממש בלי להתאמץ.

כמה קל לגדל בצל ירוק

את הבצל הירוק (Spring onion) ניתן לקנות במחלקת הירקות בסופר, אבל לא תאמינו כמה קל ופשוט לגדל אותו בבית. בצל ירוק הוא מסוג התוספות שלרוב נדרשת מהם כמות קטנה בלבד לתיבול או לקישוט, וכך פשוט אפשר לחתוך את הכמות הרצויה מהאדנית או האדמה.

שתילת בצל ירוק בגינה

שתילי בצל ירוק ניתן לקנות במשתלה בשקית בצלצלים קטנים, אותם יש לשתול באדמה איכותית בעומק של 10-15 ס"מ ובמרוח של כ-20 ס"מ אחד מהשני. את הבצלים אפשר לשתול באדמה, בעציץ או באדנית. הצמח יגדל באדמה לחה אך יש להקפיד לא להשקות יותר מידי. אם כבר יש לכם גינת תבלינים, תוכלו לשלב את הבצל בחללים צרים בין עשבי התיבול.

גידול בצל ירוק באדנית

גידול בצל ירוק משאריות ממש במטבח

אם השתמשתם בעלים הירוקים של הבצל, ונשארו לכם השאריות, במקום להשליך לאשפה, תוכלו למחזר אותם ולהשתמש בהם בתוך כמה ימים. כך בכל פעם שתרצו כמה עלים של בצל, כל מה שתצטרכו זה לגזור אותם במספריים מתוך הערוגה או האדנית.

אז איך עושים את זה? לאחר השימוש בעלי הבצל הירוק, אפשר להכניס את הבצלים לצנצנות או כוסות קטנות, למלא במים עד למחצית הכלי, ולהניח ליד מקור אור. לאחר יומיים שלושה הבצל הירוק יתחיל להצמיח עלים חדשים ולהוציא שורשים נוספים. בקיצור, כל מה שהם דורשים הוא מים ואור, ואתם תיהנו מאספקה קבועה של עלים רעננים.

יתרונות רפואיים

צמחים ממשפחת הבצל מכילים תרכובות גופרית. תרכובות אלו (לדוגמא: האליצין) ייחודיות למשפחת הבצל, ויש מחקרים הגורסים שהן מפחיתות את הסיכוי לחלות במחלת הסרטן, מחלות כלי דם ולב, בהיותן מדללות את הדם ומונעות קרישת יתר. בנוסף, הבצלים למיניהם מכילים נוגד חימצון בשם קוורצטין, שתורם למניעת תהליך ההזדקנות ולהקלה על דלקות מפרקים.

כמו כל הירקות בעלי העלים הירוקים, גם הבצל הירוק עשיר בויטמינים ומינרלים כמו בטא קורטן, ויטמין A, ויטמין K וויטמין B וויטמין C, שמסייעים להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב, סיבוכים כתוצאה מסכרת, לחץ דם והסדרת מערכת העיכול.

מתכונים עם בצל ירוק:

עם בצל ירוק אפשר להשתמש לקישוט ולשדרג את הטעם והמראה של כל ארוחה. הנה לפניכם 2 מתכונים הכי פשוטים שיש, והתוצאות נפלאות.

מאפינס גבינות ובצל ירוק

מצרכים: 1 כוס בצל ירוק קצוץ דק (העלים הירוקים בלבד), 1 גביע קוטג', 1 גביע שמנת חמוצה, 100 גר' גבינה בולגרית קשה מגורדת,  2 ביצים, 7 כפות קמח תופח, 3 כפות שמן, מלח ופלפל

אופן ההכנה: מערבבים בקערה את כל החומרים. שופכים לתוך תבניות אישיות או תבנית סיליקון למאפינס. אופים בתנור כ-15 דקות בחום בינוני 180 מעלות.

מטבל גבינה לבנה עם בצל ירוק

מערבבים בקערה גביע גבינה לבנה, כף מיונז, מעט חרדל, מלח ופלפל. מוסיפים את החלק הירוק של הבצל הירוק קצוץ דק והמטבל מוכן. ניתן להחליף את המיונז והחרדל בכף שמן זית. מעבירים לקערת הגשה לצד חלה טרייה, לחם קלוי או קרקרים.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר