We bring nature to life Roi Tomer

איך למצוא השראה לעיצוב גינה פרטית?

רועי תומר Dec 2014 ,

בטח קרה גם לכם, לא פעם ולא פעמיים, שנכנסתם לבית פרטי והתלהבתם מהעיצוב, וכשיצאתם לגינה ההתלהבות אף גברה והפכה לקנאה של ממש. מיד צצות בראש מחשבות כמו: "נו טוב, בטח מעצב מקצועי עשה את זה" או "בטוח עלה להם המון כסף"… במאמר הבא ארצה לשתף ולספר לכם על הדרך בה תוכלו גם אתם לקבל השראה לעיצוב הגינה הפרטית שלכם, ותוך כדי לתת גם טיפים שיהפכו את המשימה לקלה ופשוטה יותר. לא בטוח שתיישמו את כל הרעיונות שתצברו ובוודאי שלא תבצעו אותם לבד, אך הם בהחלט יכולים להוות התחלה טובה לפני עיצוב או שדרוג הגינה, בין אם בעיצוב במו ידכם והן באמצעות מעצב גינה.

המאה ה-21, על כל יתרונותיה, הכניסה לחיינו את הצורך בסיפוק מיידי, התרשמות מהירה והתחושה שאנחנו חייבים לקבל הכל מיד, וכמה שיותר מהר זה יותר טוב. הטכנולוגיה וההמצאות החדשות, מביאות אותנו לצפות שדברים יקרו במהירות, אך כמובן לא על חשבון האיכות. מה שנכון למכונות צילום או למכשיר לייזר מתקדם, לא נכון כשמדובר בצמחים שלכם. לטבע חוקים משלו, וכמה שיותר תבינו ותפנימו, כך תוכלו ליהנות מהדרך, ולקבל תוצאה טובה יותר. מכיוון שהבית שלכם הוא לא רק מה שנמצא מתחת לתקרת הבית, ולעיתים דווקא החלל החיצוני הוא זה שנעים יותר לשהות ולבלות בו. אם אתם רוצים להפוך את הגינה שלכם למקום עם אווירה נעימה ועוטפת, אתם חייבים להקדיש זמן ומחשבה ולשלב בה את מה שאתם אוהבים במיוחד.

אז אם אתם מחפשים דרך לשדרג את הגינה הפרטית שלכם בסגנון ייחודי, וכזו שתתאים לעיצוב הבית ולדרך החיים שלכם, וממש אין לכם רעיונות בראש, המאמר הבא יוכל לעזור לכם.

רגליים למעלה וכוס קפה ביד…

רק לחשוב על זה, ויש חשק לגינה פרטית קטנה… לשבת ולהסתכל על פרחי עונה שפורחים בשלל צבעים, התחושה הנהדרת לראות את הילדים משחקים בחצר, לבלות זמן איכות עם חברים, וכמובן להיות גאים ולהציג את כישורי העיצוב שגיליתם שקיימים אצלכם. בסופו של דבר, הגינה אמורה להיות מקום של יופי ורוגע, מקום שניתן להיות בו הרחק מטרדות היומיום, אך הוא עדיין מקום בלתי נפרד מהבית. אז איך ליצור את התמונה הפסטורלית הזו? דבר ראשון, לא צריך לדאוג. גם אם אתם בעלי גינה פרטית בפעם הראשונה, וגם אם אתם מעוניינים לשפר ולשדרג את הגינה הקיימת, הכל אפשרי וקל יותר מתמיד, אך כמובן שצריך לקבל טיפים ומידע על טכניקות של מעצבי גינות מקצועיים. 

תמונות, תמונות ועוד תמונות

את ההשראה הטובה ביותר לעיצוב גינות אפשר לקבל כמובן מתמונות. במקרה הזה באמת תמונה שווה אלף מילים, והן זמינות ברוחב יד בספרי עיצוב גינות, במגזינים, בקטלוגים ובירחונים. פשוט צריך להתחיל להסתכל ולהתעניין, אך יש להיזהר ולא להגזים, כי כמו שאחרי שמריחים 3 בשמים מאבדים את חוש הריח, כך תרגישו לאחר שעה או שעתיים של צפייה בתמונות. ניתן גם לקבל השראה מתערוכות מקצועיות בינלאומיות, וממגמות חדשות בתחומי העיצוב בכלל ועיצוב הגינות בפרט. ניתן לעשות זאת דרך אתרי אינטרנט מובילים בעולם המפרסמים את המידע ומסקרים את האירועים הללו.

השלב הבא הוא להחליט באיזה סגנון אתם רוצים להתמקד: האם אתם אוהבים גינה מסודרת ומטופחת עם מינימום תחזוקה? ואולי גינה המשמשת למשחק לילדים? גינה פראית ותוססת? כדאי להשתעשע עם רעיונות שונים, וגם אם אתם מרגישים שאין לכם רעיונות בראש, תחשבו למשל על הצמחים שאתם אוהבים או צבע הפרחים שהכי תרצו בגינה. לאט לאט תרגישו מעורבים יותר, תהייה לכם תחושה ברורה לגבי הכיוון הכללי של עיצוב הגינה, ויגבר בכם החשק ליצור את גינת החלומות שלכם, גם אם יהיה מדובר ברעיון אחד או שניים מקוריים שלכם מבין המכלול השלם שירכיב את הגינה.

תמונות באינטרנט ברשתות חברתיות

באינטרנט תוכלו להיחשף לאינספור מידע ותמונות של גינות מעוצבות, בכל סגנון אפשרי, בכל גודל ובשלל צבעים ורעיונות. בנוסף לתמונות שבאתרים של מעצבי גינות, כדאי ומומלץ לגלוש לאתרים המתמחים בעיצוב באופן כללי, וכן לאתרים שמפרסמים תמונות של גולשים מכל העולם. מומלץ מאוד גם לגלוש בבלוגים מקצועיים שמפרסמים לעיתים כתבות יוצאות דופן, כמו הכתבה הזו, שגם אם התמונות לא יהיו דומות לגינה העתידית שלכם, הם בטוח יפתחו את העיניים ואת המחשבות, ויעניקו מין תחושה שהכל אפשרי…

הנה שני אתרי אינטרנט מובילים בעולם, בהם תוכלו להתרשם מתמונות עיצובי גינות:

HOUZZ – רשת חברתית שמאפשרת קשרים בין בעלי בתים (לקוחות) לבין יותר מ-100,000בעלי מקצוע (אדריכלים, קבלנים, מעצבים).  אפליקציית העיצוב זכתה לכינוי "הויקיפדיה של עיצוב הבית", והיא נחשבת לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר בתחום העיצוב. בגלישה באתר תוכלו לחפש תמונות שונות של עיצוב ולתייק בדף שלכם את העיצובים המועדפים עליכם. באתר קהילת גולשים אשר מעלים שאלות, המלצות וטיפים. כנסו לצפות בדף שלנו בהאוז.

PINTEREST – זוהי הרשת החברתית עם הגדילה הגבוהה ביותר במספר המשתתפים משנת 2012. בישראל היא עדיין לא קיבלה את החשיפה שהיא זוכה לה בעולם, אבל בהחלט חובה להירשם אליה ולהתחיל לקבל ממנה השראה. פינטרסט זוכה לפופולאריות עצומה בזכות היותה קלה לשימוש, התמונות מושכות ומעניינות, ובתוך דקה תרגישו כאילו אתם גולשים בה מאז ומעולם. כנסו כבר עכשיו לדף הפינטרסט שלנו, שם יצרנו אלבומים בנושאים שונים, שפשוט תענוג לצפות בהם.

פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ואינסטגרם

תחום עיצוב הגינות חצה גבולות, והפך להיות תחביב ידוע של פלח נכבד מהאוכלוסייה. האינפורמציה הרבה שניתן להיחשף אליה ברשת, סרטונים שמועלים ליוטיוב, ומיליוני תמונות שניתן לראות באינסטגרם ובפייסבוק, הופכים את כולנו לבעלי אפשרות לקבל מידע אינסופי, כמעט על כל צמח וכל פרח שנמצא ביקום. דפדוף במגאזינים יכול להיות אופציה נהדרת, שם אפשר להתרשם מתמונות מקצועיות במיוחד, אך נדמה שמרבית האנשים לא ירכשו מנוי חודשי ולא יוציאו סכום כסף נכבד, כאשר בלחיצת מקש יוכלו לראות מגוון תמונות והסברים במחשב הבייתי. כל המידע זמין וגלוי, וכל שתצטרכו לעשות זה לחפש בצורה נכונה וממוקדת. ברשתות החברתיות תוכלו לפנות לחברים ולקבוצות עניין, לראות תמונות ולקבל טיפים והמלצות.

התייעצות בפורומים

כניסה לפורומים בתחום עיצוב גינות פרטיות, תפגיש אתכם עם גולשים רבים שעוסקים בתחום. תוכלו לקבל מהם טיפים, לשאול שאלות וללמוד מהם מניסיונם. בפורומים שונים תוכלו גם להתייעץ עם מנהל הפורום שהוא בדרך כלל איש מקצוע שיענה לכם על כל שאלה. כנסו לפורומים פעילים שהמענה בהם הוא מהיר ומקצועי.

הצצה לגינות פרטיות בסביבת המגורים

תוכלו לנצל כל ביקור אצל חברים או מכרים, כדי להתרשם מהגינה שלהם ולקבל השראה. זו אחת הדרכים הקלות ביותר בה תוכלו לראות עיצובים שונים של גינות, אלמנטים מיוחדים ששולבו בהן, וכמובן לשאול שאלות רלוונטיות, כמו לדוגמא באיזה חומרים השתמשו, מי המעצב, איזה צמחים חזקים ועמידים יותר לתנאי מזג האוויר המקומי ועוד. במקרים כאלו תוכלו לאמץ את הרעיונות במתאימים לכם, ולשלב אותם בהצלחה בגינה שלכם. במידה ואתם גרים בסביבה בה הגינות אינן מוקפות בקירות בטון גבוהים או גדרות עץ מסיביות, תוכלו "להציץ בנימוס" ולבחון את העיצוב שלהן. כך הטיול עם הכלב יוכל להפוך לכזה שתוכלו לקבל דרכו השראה לעיצוב ולשדרוג הגינה שלכם.

שימו לב!

למרות כל מה שנכתב עד כה, אל תמהרו ליישם את כל אחד מרעיונות שצברתם ומיד לחולל מהפך בגינה. אתם חייבים לבחון בקפידה כל אחד מהם לפני שתיגשו לעבודה, ולבדוק האם זה אפשרי מבחינת המקום בגינה, תנאי מזג האוויר, סגנון הבית וההתאמה לגינה, הצרכים והרצונות של כל בני הבית ועוד.  במידה ולא יתאפשר לכם לבצע את הרעיון בשלמותו, תוכלו למזג רק כמה נגיעות עדינות מהעיצוב שבחרתם לטובת הגינה, למראה מושלם ונעים לשהייה. לדוגמא: שלבו בגינה גן ורדים או גינת תבלינים. או במידה והתלהבתם מסגנון גינה טרופית, אך הגינה שלכם קטנה, לא תוכלו לשוות לה מראה של ג'ונגל טרופי, אבל בהחלט תוכלו ליצור פינה קטנה ובה צמחייה טרופית בצבעים. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שלא כל תמונה של גינה מעוצבת היא המציאות שתהייה גם אצלכם בחצר. כיום תמונות עוברות ליטושים, פוטושופ, הדבקות ועוד, ולכן גם אם הגינה נראית מושלמת בתמונה, לא בוודאות שהיא תיראה טוב כל כך בחיים שמחוץ לתמונה.

יש שפע של רעיונות וסגנונות לעיצוב גינה, ועם השראה וכיוון מתאים תוכלו להחליט על מראה הגינה שאתם מעוניינים בו. הכי חשוב זה להרגיש בטוחים בבחירה, ולבצע אותה בדרך שמתאימה לכם, עד שתהפוך להיות גן העדן הפרטי שלכם!

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר