We bring nature to life Roi Tomer

איך לבחור מחסן לגינה?

אאוטסייד 2013 ,

בטח שמתם לב שלא פשוט לבחור כיום מחסן לגינה, מה שקורה בגלל המבחר הגדול, שמצליח לבלבל גם את המומחים והמבינים הכי גדולים. רגע לפני שתחליטו על מחסן הגינה הבא שלכם, בואו לגלות איזה סוגים יש, באיזה גדלים, ומה באמת הכי מתאים לגינה שלכם. יצאנו לבדוק, לעשות סדר ולתת לכם קווים מנחים כלליים.

הגינות מחליפות עיצובים מדי כמה שנים, אבל יש חפץ אחד שלא השתנה במשך עשרות שנים וזהו מחסן הגינה. כמובן שיש למחסן ואריאציות שונות, חומרים שונים, עיצובים וצבעים, אולם, המחסן לעד יהיה אלמנט הכרחי בכל גינה. על איזה מחסן אנחנו מדברים? ובאיזה גודל? האם מדובר במחסן קטן מפלסטיק, או מחסן מעץ מלא? בואו ללמוד הכול אודות מחסני גינה… ובמיוחד על כל מה שכדאי לכם לדעת לפני שתרכשו אחד כזה.

האמת – אי אפשר בלי מחסן בגינה

יש לכם כלי גינה, זוג אופניים אחד או יותר, ציוד קמפינג וכמובן גם כל מיני ארגזים שלא פתחתם כבר עשר שנים ואתם לא מעיזים לזרוק אותם. בקיצור, למלא מחסן זאת ממש לא בעיה בשבילכם. האמת, לא משנה בשביל מה אתם צריכים מחסן : בין אם אתם אספנים כפייתיים וכאלו שלא מסוגלים להיפרד מחפצים ישנים, ובין אם יש לכם צורך ממשי במחסן, השורה התחתונה היא שצריך להחליט איזה מחסן זה יהיה.

בשנים האחרונות החלה מגמה חדשה, בה המחסן משמש כחדר עבודה ואפילו כמשרד. זוהי דרך קלה ופשוטה ליצירת מתחם פרטי בחצר הגינה, ובמיוחד כאשר ניתן לאבזר כיום את המחסנים בכל מכשירי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר, ובכלל זה מזגן, מחשב ועוד. בדרך זו בעלי הבית יכולים לחסוך כסף רב הן במציאת מקום שאינם משלמים בו שכ"ד והוצאות נלוות, והן בניצול הזמן ובקרבה לבית ולילדים.

מאיפה מתחילים?

הרבה לפני שתקנו את המחסן, כדאי שתעצרו לרגע ותחשבו על הציפיות / דרישות / צרכים שיש לכם בכל הנוגע אליו. הנה כמה שאלות שיוכלו להבהיר לכם המחשבות, אתם בהחלט יכולים להתחיל לענות כבר עכשיו:

  1. לאיזו מטרה מיועד המחסן? – אחסון, חדר עבודה, בית מלאכה, משרד.
  2. מה מיועד להיות מאוחסן בו? – אופניים, שקי אדמה וקומפוסט, ציוד קמפינג, כלי עבודה, ארגזי ציוד, חומרי בניין, כלי גינון, גלשן, מריצה, טרקטורון, אופנוע ועוד.
  3. יש לכם דרישות מיוחדות?– האם נדרשים מדפים במחסן, דלתות הזזה או דלתות נפתחות, אפשרות לנעילת המחסן, נקודת חשמל, חלון, אוורור, מזגן, חיזוק קירות, האם ניתן לפרק ולהרכיב אותו מחדש, ועוד.

להחליט בהתאם לצרכים

אחרי שפחות או יותר הגעתם להבנות על הדרישות שלכם, צריך לבדוק את הנתונים היבשים ולהתחיל להיות פרקטיים. בחירת המחסן בהחלט צריכה להיות המשוואה הטובה ביותר של המיקום, גודל השטח, התקציב והטעם האישי שלכם.

  1. גודל ועיצוב המחסן – מהו הגודל והעיצוב האופטימאלי שנדרש לכם? המחסנים זמינים כיום בהרבה מאוד גדלים, יתר על כן, את חלקם ניתן להגדיל ולהקטין ואף להגביה או להנמיך, מה שמגדיל את האפשרויות אף יותר. תוכלו למצוא מחסנים בעיצובים שונים, צבעים, חומרים אבזור ורמות איכות שונות.
  2. מחירי מחסנים – מחירי המחסנים הינם תלויי הגודל, האיכות והמותג. לא תמיד היקר הוא הטוב ביותר, אך לא כדאי להתפשר ובהחלט כדאי לעשות שיקולי תמורה-תועלת, וכל זאת אל מול הצרכים שלכם.
  3. החברה המייצרת – גם כשקונים מחסן צריך שיהיו לו אבא ואמא. כמו בכל מוצר, הכל בסדר עד שיש תקלות. ובכלל, חברות בעלות מוניטין, לרוב המחסנים איכותיים ובתקווה שלא תהיינה לכם הפתעות מכל סוג שהוא. כשאי לקחת בחשבון שחברות גדולות ברך כלל מעניקות אחריות לשנים רבות, מה שבהחלט הופך את המוצר לאטרקטיבי הרבה יותר.
  4. טעם אישי –  אומנם מחסן הוא לא חליפה או פינת ישיבה לסלון, אבל גם כאן יש בהחלט מקום לטעם אישי. העיצובים והסגנונות של המחסנים מתחילים ממחסנים מתועשים דרך מחסני מתכת ועד למחסני עץ. קיימת הרגשה שכולם הולכים על פרקטיות ושימושיות, אך ההיפך הוא הנכון, והרבה פעמים אנשים מחליטים על סוג המחסן לפי מידת השתלבותו בסגנון הגינה. על מראה המחסנים תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

סוגי המחסנים לגינה

קיימים 4 סוגים עיקריים של מחסנים לגינה, והם מאופיינים בחומר ממנו הם מיוצרים. לכל סוג יש מספר גדלים ולחלקם יש הרבה מאוד סוגים ועיצובים. כדאי לבדוק מהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, שכן לעיתים חסרון אחד מהותי יכול לגרום לפסילת אפשרות הרכישה.

מחסן עץ – אין ספק שכתר המלוכה בתחום המחסנים שייך למחסן העץ. הוא בעל מראה כפרי וטבעי, מעוצב בצורה מרשימה, והוא גם משתלב נהדר בכל גינה. המחסנים עמידים, חזקים, בעלי רמת איטום ובידוד גבוהה וניתן לפרק ולהרכיב אותם כמו גם לנייד אותם ממקום למקום. עד כאן הכל טוב, אבל יש כמובן גם חסרונות: מחסני עץ דורשים תחזוקה תקופתית הכוללת צביעת העץ לפחות פעם בשנה, אחרת הלוחות ירקבו, יתפצלו, יעלו עובש ואף ירקיבו. מצב של הזנחה יגרום לנזק בלתי הפיך למחסן.

מחסן מתכת – אלו מחסנים בעלי קונסטרוקציה מגלוונת אשר עברו צביעה בתנור. הם עמידים מאוד, זולים בהשוואה לכל שאר סוגי המחסנים וקלים מאוד לתחזוקה. הם עמידים לכל תנאי מזג האוויר ומגיעים במספר עיצובים. לרוב ניתן לראות אותם בעיצוב דמוי עץ, מה שמאפשר להם להשתלב בגינה בצורה טבעית ונעימה.  החסרונות המשמעותיים של מחסנים אלו שהם אינם מבודדים מפני חום וקור, ואין אפשרות לתלות עליהם מדפים בשל העובי הדק של דפנות המחסן.

 

מחסן פלסטיק – את הצעד הגדול ביותר בתחום המחסנים עשו מחסני הפלסטיק. אם בעבר היינו יכולים לראות אותם בדגמים פשוטים וחסרי מעוף, כיום עיצובי המחסנים מפלסטיק מרהיבים, עם עיצובים מודרניים וחדשניים במיוחד. מחסני פלסטיק אינם דורשים תחזוקה, והם מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת אשר מאפשרת להם להיות עמידים מאוד ובכל תנאי מזג אויר. בשונה ממחסני מתכת, למחסני פלסטיק יש אפשרויות אבזור מגוונת כדוגמת: חלונות, פתחי איוורור, רצפה, אפשרות לתליית מדפים, נעילה ועוד.

מחסן אגוז – מחסני PVC, המוכרים בישראל כמחסני חברת אגוז, מיוצרים מחומר ה-פי.וי.סי, שידוע כחומר חזק ועמיד מאוד בפני תנאי מזג אויר. בנוסף הוא מבודד מפני חום וקור בצורה אופטימאלית באמצעות הדפנות הכפולות שבו. המחסן עמיד בפני קרני השמש ומותאם לאקלים הישראלי. הוא אינו מחליד, אינו נרקב ואין לו צורך בתחזוקה מכל סוג. למחסני אגוז אחריות של 10 שנים, בעוד שלמחסנים אחרים ניתנת אחריות של 3-5 שנים בלבד. ניתן להקטין ולהגדיל את המחסן ולהתאים אותו לשטח הקיים. יתרון נוסף חשוב הן הדלתות העבות שלו, אשר ניתנות גם לנעילה, וצירי הדלתות ממתכת. החיסרון היחיד שניתן להזכיר הוא מחיר המחסן שהוא יקר יחסית לשאר האפשרויות.

בשבילי? את המחסן הכי גדול

רוצים להיות מסודרים בלי להתאמץ? רוצים להעביר את כל מה שלא צריך בבית, לקצה של הגינה?לא יכולים לראות את האופניים מושלכות בחזית הבית? מסתבר שאין לכם ברירה. כיום, עם תרבות הצריכה שלנו, ומצד שני הסנטימנטליות שלא נגמרת לעולם, המחסן הוא באמת התשובה האולטימטיבית לבעיות האלו. מה שבטוח זה שכל גודל של מחסן שתקנו, יתמלא מיד. גם אם תקנו את המחסן הכי גדול שיש….

איפה לקנות?

עומדות בפניכם כמה אפשרויות שתיכף נמנה אותן, אך בכל מקרה כדאי לדעת שהשוק דינמי והמחירים משתנים מפעם לפעם הן במבצעים מקומיים, מבצעים של רשתות, מבצעים לקראת החגים ועוד. כדאי בהחלט לערוך סקר והשוואת מחירים, תוכלו לגלות פערים משמעותיים בין בתי העסק השונים. האפשרויות הן: רשתות DIY, ישירות מהיצרן, ישירות מהיבואן ומחנויות אינטרנטיות.

הובלה ורישיון למחסן

רגע לפני שתסגרו את העסקה בהצלחה, בררו לגבי מחירי ההובלה וההרכבה. גם כאן יש לכל סוג מחסן מחיר מסוים, אשר משתנה בהתאם לגודל המחסן, אזור ההרכבה ומיקומו בשטח. בנוסף, הקפידו לבדוק אם סוג המחסן שאתם מציבים בחצר דורש מכם רישיון מהעירייה או המועצה המקומית. לכל מקום חוקי עזר אחרים ובחלקם יש לקבל אישורים מתאימים. מדובר בתהליך בירוקראטי פשוט יחסית, אך בהחלט אין לוותר עליו.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר