We bring nature to life Roi Tomer

שיפוץ גינה – צעד קדימה לאיכות חיים!

אאוטסייד 2014 feb ,

עבור בעלי בתים פרטיים, בנוסף לחיים בבית, יש חיים גם בגינה, וזו סיבה מספיק טובה כדי לשמור עליה מטופחת וירוקה כל השנה. שיפורים ותוספות לגינה יכולים להגדיל את הערך שלה, ולהעניק לכם איכות חיים מסוג משופר יותר.

באיזה מצב נמצאת הגינה?

האם כבר כמה שנים שאתם מזניחים את הגינה? ויתרתם על ההשקיה בקיץ האחרון? הכלב החדש חפר בורות בדשא ומאז פיטרתם את הגנן?  אז אם אתם מביטים עליה והמראה לא אטרקטיבי, אם אתם רוצים לארח ולא יוצאים לגינה, אם בבוקר אביבי אתם לא יושבים במרפסת עם כוס הקפה של הבוקר,  אז כל הסימנים ברורים – הגינה במצב לא טוב. שיפוץ גינה ולמעשה תכנון מחדש, הם הכרחיים, וכמה שתתחילו יותר מוקדם במלאכה, המהפך לטובה יגיע מהר יותר. במאמר שלפניכם נפרט כמה נקודות למחשבה וכן מהן המשמעויות הקשורות בשיפוץ הגינה, אך צריך לזכור כמובן שמדובר כאן בשטח שהוא חלק מהמכלול השלם של בית-גינה.

קניתם בית ישן עם גינה מוזנחת?

כל מי שקונה בית פרטי ישן, לוקח בחשבון שחלק מהשיפוץ יכלול גם את שיפוץ הגינה. יכול להיות שהבית והגינה סביבו נראים לא רע, אבל  רוב הסיכויים שגם הם יהיו חייבים לעבור שיפוץ. לפני שמחליטים מה יהיה היקף השיפוץ, מה הוא יכלול ובאיזה תקציב, חייבים לבדוק מה יהיה יותר משתלם – לשפץ את הגינה, או להקים אותה מהיסוד מחדש.

כמה פעולות בסיסיות, אולי לא צריך עזרה מקצועית…

אם אין לכם כרגע תקציב לשדרוג הגינה, אולי תוכלו לנסות להפיח בה חיים באופן עצמאי. גם אם הגינה במצב ממש קשה, כדאי להתחיל בכמה פעולות בסיסיות: הראשונה היא ניקיון הגינה והוצאת פסולת ולכלוך מכל סוג, ניכוש עשבים גדולים, עקירת שיחים וצמחים שהתייבשו, הוצאת אלמנטים במידה שכבר אין להם שימוש (מלונה, מחסן ישן, מסלעה, אבני מדרך שבורות ועוד). לאחר שהשטח נקי מפסולת, יש להשקות אותו היטב, ולבחון את המשך השיפוץ העתידי. שתילת צמחים חדשים, ערוגת פרחי עונה, החלפת ריהוט הגן הבלוי, כל אלו ועוד יכולים להפיח חיים בגינה באופן מיידי. לאט לאט תוכלו להוסיף עוד צמחים ופרחים ואט אט הגינה תלבש מראה מחודש ונעים לעין. בחרנו שני טיפים פשוטים וזולים, שתוכלו לבצע כבר בשלב הראשון:

אזור פינת הישיבה – אם אתם אוהבים לארח, וגם סתם לשבת בגינה עם קפה ועיתון, פינת ישיבה נוחה עומדת לספק לכם הרבה שעות של בילוי נעים. מראה מטופח של פינת ישיבה, שיהיה גם מזמין וגם יפה, ישדרג מיידית את מראה הגינה כולה. ניתן למצוא כיום מבחר גדול של פינות ישיבה המיועדות לגינה והן עמידות בפני תנאי מזג אוויר. החל מפינות ישיבה מעץ, פלסטיק, אלומיניום ועד לסטים מהודרים מראטן. כנסו למאמר הבא אם אתם רוצים מידע נוסף על ריהוט גן.

חיפוי קרקע – כיסוי מושלם לשטחים גדולים יכולים לספק לכם מבחר של חיפויי קרקע. החיפויים מגיעים במבחר צבעים בהתאם לסוג החומר שתבחרו. החיפויים הפופולאריים כיום הם חלוקי נחל, טוף, קליפות אורן או אקליפטוס, שבבי עץ, חצץ צבעוני ועוד. זוהי האפשרות הזולה ביותר וקלה מאוד לפיזור, תוך קבלת מראה משודרג לגינה, מטופח ואסתטי. יתרון נוסף ומשמעותי הוא העובדה שבעזרת חיפויי קרקע אתם מפחתים את עלויות המים בצורה משמעותית. לחצו כאן למידע נוסף על חיפויי קרקע.

שדרוג הגינה – אל תוותרו על זה

שיפוץ גינה הוא פרויקט מורכב, ותלוי כמובן בגודל השדרוג והתקציב. אולם, היתרונות שאתם צפויים לזכות בהם, יבטלו את כל החששות, במידה ויש. בסופו של דבר, כמו רוב ההחלטות שאנו נדרשים לקחת, הכסף הוא האלמנט המשפיע ביותר על ההחלטה. שיפוץ הגינה הוא בהחלט זול יותר מהקמת גינה חדשה, ותמורת כמה אלפי שקלים תוכלו ליהנות מאיכות חיים משופרת ומשודרגת. גינה מטופחת ובעלת מראה אסתטי, מגדילה את ערך הבית באחוזים ניכרים, וידוע שבית ולצידו גינה יפה ואטרקטיבית יימכר הרבה יותר מהר ובסכום כסף גבוה בהרבה, מבית עם גינה מוזנחת.

עלות שיפוץ הגינה תלויה הרבה אלמנטים, ביניהם מיקום הבית והגינה, תנאי השטח, סוג הגינה וגודלה. תחילת השיפוץ או ההריסה וההקמה מחדש חייבים בתכנון מקצועי בכדי לשמר את הקיים או להרוס זאת בצורה שלא תפגע בתכנון העתידי. יש להתחשב באלמנטים הקיימים בגינה וכן בתנאי השטח והאקלים, כמו מיקום העצים, שטחים מרוצפים, מסלעה קיימת ושבילים. פינות ישיבה שמוקמו באזורים מוצלים, או אזורים אחרים כמו משטח דק,  יתכן ותרצו לשנות את מיקומם ולכן תדרשו לתכנן מחדש את העיצוב והשתלבות האזורים האלו בתכנון המחודש. יש לבדוק את מערכת ההשקיה, ויש לשער שכמו ברוב המקרים, היא תוחלף למערכת מתקדמת יותר המשלבת מחשב השקיה מקצועי וטפטפות. בנוסף תיבדק מערכת התאורה ותישקל התאמתה מחדש לגינה המעוצבת.

משנה לשנה היא עולה פורחת

גינה חדשה, אם מטפחים אותה, היא כמו יין – משתבחת משנה לשנה. העצים גדלים ומעניקים אזורים מוצלים, השיחים והצמחים משתלבים בטבעיות בנוף, פריחת הפרחים הססגוניים צובעת את הגינה בשלל צבעים, ולכם נשאר רק לבלות בה וליהנות מהמראה. לכל צמח קצב גידול ייחודי, התפתחות וגודל שונה, ותנאי מחייה הדרושים לו. לכן, עיצוב גינה נכון הוא בין היתר לדעת לבחור את הצמחים המתאימים ביותר, לתכנן תוך הבנה של תנאי השטח, ולצפות את מראה השתילים בשיא הצמיחה. השנים שחולפות רק מעניקות לגינות קסם ויופי, שלא ניתן להשיג בתוך חודש או חודשיים. לכן, התאזרו בסבלנות, והמשיכו לטפח את הגינה עד שתגיע למראה הרצוי.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר