We bring nature to life Roi Tomer

רכישת רהיטי גן – איכות, יופי ונוחות

אאוטסייד Jun 2013 ,

אם בימות החורף המקום הסואן ביותר בבית הוא המטבח, איך שמרגישים רוח קלה של אביב, וריחות של רעננות ופריחה באוויר, אנחנו מחליפים את המיקום ועוברים לגינה. ארוחות ערב משפחתיות, אירוח חברים, קריאת ספר, או סתם לשבת ברוגע לשאוף אוויר צח וליהנות ממראה ירוק מול העיניים, אלו בהחלט סיבות טובות לרכישת פינת ישיבה איכותית ונוחה.

אז כדי שיהיה לכם באמת נעים, כדי שתוכלו לשבת בנוח וליהנות "מכל הטוב הזה", הכנו עבורכם סקירה על סוגי רהיטי הגן הקיימים. בהחלט כדאי לקרוא לפני שמחליטים.

בחירת רהיטים לגינה

איך לבחור את מערכת הישיבה המושלמת לגינה שלכם? ומה הקשר בין בחירת הרהיטים לאורח החיים שלכם? מסתבר, שאם רוצים לבחור נכון, צריכים לקחת בחשבון כמה משתנים. במשוואה הזו של בחירת רהיטים לגינה יש להבין כי אלו רהיטים כשאר הרהיטים שאתם בוחרים לבית, עם הבדל אחד קטן שהוא עצם היותם ממוקמים בגינה, ואולי זה הבדל קטן, אך משמעותי במיוחד.

  1. עיצוב – כפי שרהיטי הסלון מותאמים לחלל שבו הם ממוקמים, כך רהיטי הגינה צריכים להשתלב באופן מושלם בגינה או במרפסת ולהתאים לעיצוב הכולל. ניתן בהחלט לשלב כמה סגנונות, אבל להקפיד שיהיה קו עיצובי ונעים לעין.
  2. צבע – גם כאן, בדיוק כמו בבחירת העיצוב והסגנון, הצבע צריך להשתלב בהרמוניה עם שאר האלמנטים העיצוביים בגינה, ובכללם הצמחייה. יש לציין כי הצבעים השולטים בתחום הם סולידיים בעיקר, אך בהחלט יש מקום ליצירתיות ולצבעוניות רבה ככל שעולה על דעתכם.
  3. סגנון – אפשר להתלבט בין רהיטי גן יוקרתיים לבין מראה כפרי ולא מחייב, העיקר שהבחירה תהייה מלווה בתשומת לב ומחשבה ותתאים לרצונות שלכם.
  4. גודל – פינת הישיבה צריכה להתאים לגודל המרחב הקיים. ישנן פינות ישיבה בגדלים רבים, וישנן גם פינות מודולאריות שתוכלו לרכוש רק חלק מהן. בכל מקרה, לא מומלץ להעמיס ולגדוש את המקום בפינה גדולה מיד, אך כדאי שהיא תספיק לצרכים אליהם אתם מייעדים אותה. יש לחשב את המידות של הפינה אותה אתם מייעדים למקם את פינת הישיבה, ולהשאיר חלל מספיק סביבה.
  5. ייעוד – לפני שתתחילו בחיפוש רהיטי הגן כדאי לדעת למה היא מיועדת. האם תרצו להשתמש בה לאירוח חברים, ואז תוכלו לבחור פינת זולה קטנה, אולי היא מיועדת לארוחות משפחתיות ואז הכיוון יהיה שולחן עם כסאות נוחים לאכילה, ועוד. בנוסף, פינות ישיבה למשפחות עם ילדים תהיינה שונות מפינות ישיבה לאנשים מבוגרים יותר במיוחד בגובה הכיסאות והשולחן, ונוחות הישיבה.
  6. חומר הרהיטים – החומר הוא פועל יוצא מהשימוש המיועד לפינת הישיבה, וכן מהעדפות הסגנון שלכם. לרוב מדובר כאן בטעם האישי וכמובן תוך התחשבות בגורמים כגון תנאי מזג האוויר באזור. בכל מקרה יש להעדיף חומרים עמידים מכיוון שרהיטים שנועדו לגינה אמורים להתמודד עם לחות גבוהה וטמפרטורות גבוהות ושינויי מזג האוויר משתנים. בנוסף הם חשופים לרטיבות שיוצרת חלודה או בלאי מוגבר.

סוגי הרהיטים  – מעץ ועד פלסטיק

ריהוט גן מעץ

רהיטי עץ הם שם נרדף לאיכות, גם כשמדובר ברהיטים לבית וגם כמובן כשמדובר ברהיטים לגינה. בנוסף, הם משתלבים בצורה הטבעית ביותר בעיצוב הגינה, ומכאן יתרונם הגדול למול שאר סוגי החומרים. רהיטי גינה מעץ מגיעים כיום במגוון סגנונות, סוגי עץ שונים, עיצובים רבים, טקסטורות מעניינות, מבחר צבעים, ועם תוספות צבע של כריות ומזרוני ישיבה, פרזולים מיוחדים ואפילו שילוב חומרים כגון זכוכית.

אין כמו מראה העץ המשולב בגינה ירוקה ופורחת. הוא מעניק תחושת יוקרה, איכות וטבעיות. מדובר ברהיטים חזקים ועמידים. אולם, אחד החסרונות הבולטים של ריהוט זה הוא הבלאי שלו. העץ הוא חומר טבעי ולכן הוא דוהה בשמש, נוטה להיסדק עקב שינויי טמפרטורות, לשנות את צבעו, להתייבש, ועשוי גם להתכווץ או להתנפח עקב רטיבות. אומנם ישנם סוגי עץ שהינם עמידים יותר לתנאי מזג אויר ולחות, אך הם יקרים יותר באופן משמעותי. כדאי לדעת כי ככל שצפיפות הסיבים בעץ גבוהה יותר, כך איכותו טובה יותר בהתאם. לצורך תחזוקה נכונה לרהיטים אלו יש לצבוע אותם בצבעי עץ מיוחדים, בגוונים או בצבע שקוף, לטובת שמירה עליהם והארכת משך החיים שלהם. הבשורה הטובה היא שעל ידי שיוף וליטוש ולאחריו שימון העץ, ניתן לקבל מראה מחודש ויפה כבראשית. יש כיום מגוון של חברות המציעות שמן לצביעת רהיטי עץ לטובת טיפול ושימור החומר והענקת מראה חדש לגמרי.

ריהוט גן מבמבוק

לא סתם הבמבוק תופס מקום של כבוד בגינות רבות בארץ ובעולם. חומר הבמבוק הטבעי מגיע אלינו מארצות מזרח אסיה, הודו, דרום אפריקה, צפון אוסטרליה, דרום ארגנטינה ועוד. הבמבוק נחשב חומר עמיד, חזק וזול יחסית, הוא ידידותי לסביבה ובהחלט פתרון נהדר לכל גינה. אנשים רבים בוחרים בבמבוק לאלמנטים שונים בגינה, ובמיוחד לגדרות במבוק, אם בתור חיפוי, גדרות להיקף הגינה, תיחום אזורים, שערים ועוד. בתוך כך, רהיטי גן מבמבוק יכולים להיות תוספת מקסימה במיוחד.

רהיטי במבוק מעניקים מראה מעוצב וטבעי לגינה, ומשתלבים בה בצורה טבעית ונעימה במיוחד. הם אומנם נחשבים עמידים לתנאי מזג האוויר, אך במקרים של שמש חזקה הם נוטים להיסדק ולכן כדאי למקם אותם תחת משטח מקורה, או מוצל. בנוסף, כדאי לשמן אותם מידי תקופה, בשמן מיוחד לבמבוקים.

ריהוט גן מראטן

לפני שנתחיל בסקירה על רהיטי ראטן, קודם כל יש לעשות הפרדה ברורה בין שני סוגי חומרים. קיים הראטן (Rattan) הטבעי שהוא עשוי שייך למשפחת הדקלים שגדלים באזורים טרופיים כמו אסיה, אפריקה, ואוסטרליה, ונחשב לחומר יקר יחסית. הוא אינו מתאים לתנאי מזג האוויר בארץ עקב חילופי עונות, והבדלי טמפרטורות קיצוניים. בנוסף, לאחר זמן הוא אינו עמיד במיוחד, והשזירות הקלועות נוטות להיפרם או להישבר בקצוות.

חומר הראטן הפופולארי יותר במחוזותינו הוא הראטן הסינטטי שאף הוא מעניק תחושת יוקרה לרהיט ובהחלט אנו רואים כיום עיצובים מרהיבים ויפים עם החומר הזה. הרהיטים מראטן סינטטי מגיעים במראה קלוע, במגוון צבעים, והבולטים שבהם הינם חום כהה, חום מוקה, אפור כהה, לבן ושמנת. מדובר בחומר סינטטי שמיוצר מפלסטיק חזק ועמיד במיוחד. יתרון נוסף ומשמעותי זה משקלו הקל יחסית לשאר רהיטי הגינה. ניתן להזיז אותו בקלות ממקום למקום, הוא קל ונוח לניקוי והמחירים שלו אטרקטיביים במיוחד. אולם, למרות עמידותו, קחו בחשבון שכדאי ומומלץ להימנע מבלאי אפשרי או מדהיית הצבע בהצבתו תחת משטח מקורה ולאחסן את הכריות במקום מוגן בעת עונת הגשמים. ישנו מערכות ישיבה בן ניתן לאחסן את הכריות בתוך הרהיט עצמו או בארגזי אחסון המותאמים לכך, שהם חלק מהסט כולו.

ריהוט גן מאלומיניום

מה שהופך את האלומיניום לחומר אידיאלי לייצור רהיטי גינה היא העובדה שהוא אינו מחליד, פשוטו כמשמעו. גשם, טל בלילה, ניקיון הרהיטים בעזרת שטיפה עם הרבה מים, כל אלו ועוד בהחלט ממקמים אותו בראש הרשימה מבחינת נוחות השימוש בו. ניתן להשאיר אותו בגינה בכל עונות השנה בלי חשש שיינזק, והוא אינו דורש תחזוקה כלשהיא. בעבר היו עיצובים פשוטים עם אלומיניום, אך בשנים האחרונות אנו עדים לעיצובים רבים ומיוחדים מחומר זה. לסיכום, לכל מי שמעוניין בעיצוב נעים לעין, עמיד בפני תנאי מזג האוויר, קל משקל וקל לתחזוקה – אלומיניום הוא בהחלט התשובה האולטימטיבית.

רהיטי גן מברזל

רהיטי גן מברזל הם בהחלט אופציה טובה לרכישה, אך יש לקחת בחשבון שהם לא יתאימו לכל גינה. מדובר ברהיטים מיוחדים, במראה קלאסי ולעיתים אף רומנטי, המעניקים לגינה אופי מיוחד במינו ואלגנטי מאוד. ניתן למצוא רהיטי גן מברזל שהגיעו ישירות ממרוקו, מאיטליה או מהודו, והם מעוצבים במראה מרהיב ויחודי, עם פיתוחים וקווים עיצוביים שאין שני להם. אולם, יש לקחת בחשבון שרהיטים אלו הם כבדים, ונוטים להתפורר ולהעלות חלודה.

על בעיות קורוזיה ניתן להתגבר באמצעות צביעה בצבע כנגד חלודה, בצבעים מיוחדים, הן לציפוי ואיטום כנגד נזקי החלודה ונזקי הלחות, והן למראה יפה יותר. יש צבעים שצריך להוריד קודם כל את הצבע הישן ולמרוח צבע יסוד לפני מריחתם, ויש סוגים אחרים בהם ניתן למרוח את הצבע ישירות על המתכת, כל זאת בעשרות גווני צבע לבחירתכם. קיימים גם גימורים שונים כגון גימור מבריק, גימור אטום, גימור מפוספס ועוד. לאחר הצביעה תתחדשו ברהיטים בעלי מראה מחודש, מצופים בשכבת צבע המונעת היווצרות חלודה או חדירת לחות. כמו כן, בעונת החורף ובמיוחד בימים גשומים, במידה והרהיטים חשופים בגינה ולא תחת משטח מקורה, כדאי לכסות אותם. בנוסף, נוחות הישיבה ברהיטים אלו אינה נחשבת להיות גבוהה במיוחד, ובמקרים רבים רצוי להוסיף כריות מתאימות.

רהיטי גן מפלסטיק

האסוציאציה הראשונה למושג רהיטים מפלסטיק, מעלה מחשבות על רהיטים פשוטים, חסרי כל ייחוד ובעלי מראה זול ולא אטרקטיבי. השינויים בתחום רהיטי הפלסטיק בעשור האחרון הפכו את עיצוב הרהיטים הללו במאה ושמונים מעלות. כיום אנו עדים לאינספור עיצובים מרהיבים ויפים במיוחד מחומר זה. הצבעים הססגוניים, הגימור המושלם, עמידותם לתנאי מזג אויר, הניידות שלהם, המשקל הקל, התחזוקה הפשוטה ונוחות השימוש, כל אלו ועוד העלו אותם כמה שלבים בסולם רכישת רהיטי גן. ניתן למצוא רהיטים מפלסטיק משולבים עם זכוכית ועץ,  וכמובן גם בשילוב כריות ומזרונים נוחים במיוחד לישיבה.

לסיכום

חלק משמעותי מתהליך עיצוב גינה, הוא בחירת הריהוט והאלמנטים שמרכיבים אותה. כאשר אתם עומדים לרכוש רהיטי גן, קיים בפניכם מגוון גדול ביותר, ובאמת כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הסגנון המתאים לכם, הנוח והפונקציונאלי ביותר. זכרו כי בניגוד לרהיטים אותם אתם בוחרים לעיצוב הבית, כאשר מדובר ברהיטי גן יש משמעות נכבדת לחוזק החומר, עמידותו בפני תנאי מזג האוויר ואיכותו. מזג האוויר הארצישראלי מורכב מימי שמש חמים, לחות גבוהה וכמובן גשמים לפרקים, ולכן יש למצוא את השילוב וההתאמה של כל המרכיבים, תוך דאגה מקסימאלית בנושא התחזוקה, לשמירה על הריהוט לשנים רבות.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר