We bring nature to life Roi Tomer

עיצוב הגינה שלך – הצעדים הראשונים!

רועי תומר 2010 ,

האביב בפתח, הצמחים בכל הגינות מסביב מתחילים ללבלב, ואתה מסתכל במבט עגום על הגינה שלך… קסמים מסתבר, יש רק באגדות, ואין כנראה סיכוי שבהנפת מטה קסם, הגינה המוזנחת שלך תהפוך לגינה מטופחת עם ציוצי ציפורים ברקע. הגיע הזמן להפסיק לחלום ולקחת את העניינים לידיים. לא מדובר כאן במשימה בלתי אפשרית, ולכן מעט יוזמה, רצון וטיפים מקצועיים, ותוכל גם אתה בעוד חודש לשבת בפינת ישיבה, סביבך דשא ירוק ו…הציפורים כבר יגיעו… אין בכלל ספק בכך.

אז קדימה – לעבודה

כאמור, עיצוב הגינה שלך יכול להיות פרויקט מסובך ובעייתי, אך הוא גם יכול להיות מרגש ויצירתי. כמו בכל תחום בחיים, הכל תלוי בגישה, ותמיד עדיף להיות חיובי ואופטימי. בדיוק בשבילך הכנו כמה הצעות פונקציונאליות, שכדאי לקחת אותן בחשבון לפני שתתחיל בפרויקט התכנון.

הצעד הראשון – תכנון ראשוני

זהו הצעד החשוב ביותר, מכיוון שהוא זה שיקבע את מראה הגינה שלך והתוצאה הסופית אומנם לא נולדת מתכנן נוף, וגם אין לך ידע מקצועי רב, אך אם החלטת לקחת על עצמך את מלאכת הקמת הגינה, חשוב מאוד להקפיד על דרך העשייה. לפני שלוקחים כל החלטה שהיא לגבי ביצוע הגינה או חלק ממנה, יש לתכנן מראש ולבדוק את כל הפרמטרים הקשורים לכך.

ההצעה הטובה ביותר היא לכתוב את כל הרעיונות, הרצונות והחלומות שיש לך בהקשר לגינה שלך. צא החוצה ותביט בשטח בו אמורה להיות הגינה: האם תרצה אלמנטים עיצוביים כמו שבילים, בריכת נוי קטנה, מזרקה או מפל? היכן תרצה למקם עצי פרי או ערוגות פרחים ועוד. יש להעלות על הכתב ככל המתאפשר בשלב זה אילו פינות תרצה בגינה. האם חשוב לך שתהייה פינת משחקים לילדים, פינת ישיבה לאירוח, נדנדה, משטח דק וככל העולה על דעתך.  

במידה ואתה לא בדיוק יודע מה אתה רוצה שיהיה גינה, ולמען האמת אתה לא מצליח לראות אותה בדמיונך, כדאי מאוד להיעזר בחומר כתוב ובתמונות כגון: ספרי גינון, עיתוני עיצוב לבית ולגינה, מגזינים לעיצוב נוף, וכמובן אתרים רבים בהם תוכל לגלוש באינטרנט. באתרים תוכל לדלות אינספור רעיונות, לקרוא מאמרים בנושא עיצוב גינות, ולהביט במגוון עצום של תמונות. מומלץ מאוד להקדיש לכך תשומת לב ולא לחסוך בזמן, שכן שלב החקירה ואיסוף החומר יובל אותך בסיום התהליך להיות מגובש בכל הנוגע לדרישותיך ולמראה הכללי אותו תרצה להכיל בגינה.

הצעד השני – התחלת התכנון

לאחר שערכת רשימה מסודרת ובה העלית את כל הדרישות והאלמנטים שתרצה בגינה, יש להתחיל בתכנון עצמו. הדרך הטובה ביותר היא לשרטט את מפת הגינה כמודל עיצובי. אין צורך בשרטוט מקצועי, אך אם תרצה ניתן להוריד מהאינטרנט תוכנות בניה חינמיות אשר באמצעותן תוכל לבצע תכנון מדויק ומפורט יותר. אין זה אומר שזה יהיה המראה הסופי של העיצוב, אך זה יעזור למקם את הפינות שבחרת בפרופורציה מתאימה, ולתת תמונת מצב כללית לפני התחלת הביצוע.

ומה הלאה?

לאחר שיש בידך תכנון ראשוני, יש לקבל החלטה על גובה התקציב אותו תרצה להעמיד לטובת הפרויקט ולבדוק האם אתה רוצה לנהל בעצמך את ההתנהלות מול אנשי המקצוע או להיעזר במתכנן או גנן. על כל השלבים הבאים תוכל לקרוא במאמרים נוספים בתחום.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר