We bring nature to life Roi Tomer

עיצוב גינות – האמנות של הסביבה

אאוטסייד 2011 ,

צמחים גורמים לנו להרגיש קרובים לאדמה ולטבע. השהייה באזור ירוק ורענן מעניקה לנו אנרגיות טובות ומתחדשות ומעלה את מצב הרוח. ממחקרים שנעשו מצאו שאנשים שחיים בסביבת פרחים וצמחים מחייכים הרבה, רעננים ואנרגטיים יותר, מה שהופך את הרעיון ליותר אטרקטיבי מתמיד.

מאז ראשית ההיסטוריה אנשים נהגו לעסוק במלאכת גינון, ומסתבר שכבר לאנשים מתקופות קודמות היה דחף שהניע אותם לעבודות גינון מפוארות. יש משהו מרתק בנוף הטבעי בעולם, החל מיערות עד ירוקים, נופי מדבר צחיחים ומפלי מים שוצפים. ברבות השנים אנשים החלו להעתיק חלק מפיסות נוף אלו לגינת הבית הפרטית שלהם, כאשר המראה המנצח היה בדרך כלל עם הרבה ירוק בעיניים. כן, מסתבר שיש משהו בצבע הירוק שמקשר אותנו בצורה ישירה ואסוציאטיבית לטבע.

ההיסטוריה של הגינון

עם הפריחה התרבותית, גנים הפכו להיות סטאטוס חברתי. הטירות ובתי העשירים התגאו בשטחים עצומים של גינות מפוארות, וככל ששטח האחוזה היה מרהיב ומטופח יותר, כך בעליו היה נחשב לאמיד ועשיר יותר. עשרות גננים מופקדים על תפעול ותחזוק שטחים כאלו, ולכן היה צורך במשאבים רבים. ניתן להתרשם עוד היום בטירות מפוארות ברחבי העולם ובמיוחד באירופה, מעוז הארכיטקטורה הגננית, בקונסטרוקציות מרהיבות של שיחים מטופחים למשעי דמויי מבוכים, שטחים גיאומטריים להפליא של פרחים, שנראה כאילו שורטטו על ידי כלי שרטוט מדויקים, שטחי דשא ללא רבב ועוד.

היופי הוא בעיני המתבונן

ישנן תיאוריות רבות המעידות כי הגינון הוא מראה של אישיות האדם. ואכן, גם כאן ניתן לומר כי היופי הוא בעיני המתבונן. שהרי, נוף יפה הוא מראה סובייקטיבי, ואין למעשה נוף שאיננו יפה. בני אדם למדו את סודות הגינון מהטבע עצמו, וידוע לכל כי הטבע אינו תמיד במיטבו וניתן לראות מראות שכלל אינם אטרקטיביים לעיני האדם. שנים עברו עד שבני האדם הבינו כי הם יכולים לשנות את נוף כדור הארץ, ולהפוך אותו ליפה יותר. לעיתים זה משתלב עם הנוף הטבעי ולעיתים זר ומעט מנוכר. כאן נכנסת ידו של האדם וסגנונו האישי, ולכן מתקבלים אינספור מראות חדשים של נופים שונים וסגנונות גינון לאינספור. החוכמה הגלומה במלאכת הגינון היא לעצב ולשפר את המראה הקיים ולא בהכרח לשנות אותו כליל. ברוב המקרים יש להיצמד לאסכולה התומכת בהליכה עם הטבע ועם המראה הקיים, ובהחלט לא להתנגד להם.

גינון טבעי אבל יצירתי

אז אמרנו שהדרך הטובה היא להשתלב עם הטבע. אבל מה עם קצת עזרה? ובכן, אפשר להיות יצירתיים בעזרת פרחים, אשר היישום שלהם בנוף הופך את מראה הגינה לאטרקטיבי ומרהיב ביופיו, הוספת אלמנטים עיצוביים מיוחדים, וכמובן תכנון מדויק בו ישולבו כל הצמחים, הרהיטים והמבנים, בסגנון עיצובי נכון. מעבר לכך יש לזכור כי מה שקובע בסופו של דבר את המראה היא גם התחזוקה השוטפת וטיפוח הגינה. 

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר