We bring nature to life Roi Tomer

לא כל אחד יכול לצייר כמו פיקאסו…

קניתם צמחים, אפילו עץ לימון ננסי ופסיפלורה מטפסת, כי אמרו לכם שהיא גדלה במהירות ויש לה פירות טעימים למאכל… במשתלה קניתם גם פסל לגינה, שבבוא היום אולי תעמידו אותו ליד המזרקה, כשתהייה. בקיצור, חזרתם עם שלל שתילים ומוצרים, אבל אין לכם כל כך מושג מה לעשות איתם.

זה בדיוק הזמן לחפש בספריה ספר שפעם קניתם על עיצוב גינה, ולהתחיל לגלוש באינטרנט ולחפש תמונות ומידע על איך להתחיל לעצב את הגינה. גם זה לא ממש עזר? המשיכו לקרוא, כנראה שאתם צריכים לחשוב על פתרון אחר.

אז? אולי זה לא ממש פשוט כמו שחשבתם?

יש הרבה פעמים בחיים שדברים שנעשים בידי אחרים, נראים לנו קלים לעשייה, והפלא ופלא, כשאנחנו מתחילים להיכנס לנבכי ההתעסקות איתם, מתגלות שתי ידיים שמאליות, מבוכה ובלבול אחד גדול. תחשבו כמה קל לראות את השפים הגדולים מתנהלים במטבח בטבעיות, והכל יוצא טעים ומעורר את חושי התיאבון. לעומתם, לא קרה גם לכם שהחביתה נשרפה והבצק לא ממש תפח? כל מיני פעולות שנראות על פניהן קלות מאוד לעשייה, אבל בין התחושה לבין הביצוע בפועל, יש מרחק גדול.

אבל… בואו נעשה קצת סדר בדברים. אם מדובר על תכנון גינה גדולה, או כזו שתנאי השטח בה מורכבים, מראש אנחנו לא ממליצים לכם לקחת את זה בתור פרויקט אישי, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מרימים ידיים לאחר מספר ימים, ובלי חשק לעשות כלום, כי אתם לא יודעים מה בדיוק לעשות, איפה להתחיל והיכן לסיים. לכן, במקרה כזה כדאי לתת למקצוענים להתעסק בתכנון, בעיצוב ובהקמה. אולם, אם מדובר בגינה שלכם שנדרש לה מעט טיפוח, אולי שדרוג קטן של ערוגה או שביל קטן, אתם בהחלט יכולים להסתער על המשימה ולהראות לכולם שאתם עושים את זה בעיניים עצומות.

לא מספיק לרצות גינה "כמו בתמונה"

אז הגענו להבנה שלא די בלראות תמונה יפה של גינה ולרצות "בדיוק כזו גינה". גם לא תמיד מה שאנחנו מדמיינים במחשבות, הוא המראה הנכון לגינה שלנו. יש גם אנשים שקשה להם להסביר לעצמם מה בדיוק הם רוצים, וצריך לתרגם את הדמיונות, החלומות והרצונות שלהם, למילים ואלמנטים עיצוביים בשפה מקצועית.

מה שקובע זה בהחלט עיצוב הגינה

מהי גינה עבור רוב האנשים? אם תשאלו את השאלה הזו, אתם צפויים לקבל תשובות קבועות, כמו: צמחים יפים, פינת ישיבה לאירוח, מרחבי דשא ירוקים, ערוגות פרחים, פינת טבע ירוקה ועוד. אבל, אם תתרגמו כל אלמנט כזה בהקשר לגינה שאתם רוצים בה, תבינו כי האלמנטים הבודדים לא הם שעושים את הגינה למוצלחת ויפה, כי אם השילוב שביניהם, או במילים אחרות: עיצוב הגינה. לא משנה אם תשקיעו אלפי שקלים ברכישת צמחים חדשים, פסלים יוצבו בגינה, וחשמלאי יתקין בחצר מערכת תאורה מקצועית. כאשר חסרה נגיעת ידו של המעצב, הגינה לא תראה כפי שהיא אמורה להיות עם מיטב הציוד הקיים בה.

תכנון מוקדם בהתאם לדרישות הלקוח ולתוואי השטח, התחשבות במרחב ובשטח, שפה עיצובית שתשתלב עם הבית וגורמים נוספים אחרים אותם לוקח המעצב בחשבון, הם שיוצרים את העיצוב המושלם לגינה ואת המראה הנכון. תכנון שמתבצע נכון כבר בשלב הראשון, ועוד לפני שיד אדם נגעה בגינה העתידית, הוא שיוביל לגינה שתיהנו ממנה לאורך שנים. האלף בית של כל גינה טמון בכך, וכל מי שינסה לעשות זאת בדרך אחרת, צפוי להתאכזב ובסופו של דבר להוציא כפליים ממה שתכנן בראשונה. בדיוק כמו שקודם כל מתכננים את הבית ורק לאחר מכן קונים רהיטים, כך בדיוק תתייחסו לגינה שלכם. אל תתפשרו על תכנון חובבני או "בערך". שלב התכנון הוא אולי השלב החשוב ביותר בכל התהליך כולו.  בקיצור, אם אתם רוצים גינה מעוצבת ויפה במיוחד, היא חייבת להיות מתוכננת בידי מעצב גינות מקצועי ובעל ניסיון.

אז מה היה לנו כאן?

לפגישה עם מעצב הגינה שלכם, כדאי שתגיעו מוכנים מראש ומצוידים בכל מיני הבנות על הגינה העתידית שלכם. חשוב שהוא יתכנן עבורכם גינה שתתאים לטעם האישי שלכם, שתשתלב טוב עם הבית שלכם, שתינתן התייחסות לכל החלומות והדרישות שלכם בגינה, והחשוב מכל – שתזכו לגינה יפה בה תוכלו ליהנות מהשקט והשלווה, גם לבד וגם עם בני משפחה, חברים ואורחים.

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר