We bring nature to life Roi Tomer

מטבחי חוץ – המטבח יצא לגינה

אאוטסייד Dec 2013 ,

רק רואים את עיצובי הגינות החדשות, ומקבלים תיאבון… מטבחי חוץ, מעשנת בשר ודגים, בר משקאות בגינה, מתקני צלייה, פינת גריל יוקרתית, משטחי עבודה משוכללים, והכל אפשרי – כי אף אחד לא מפחד מריחות חזקים או לכלוך, כאן לא מדברים על בישול מסורתי במטבח הביתי, אלא בזה שנמצא בגינה. מטבחי חוץ מעוצבים ומאובזרים מעוררים חשק לצאת לגינה, לבשל ולאכול בה, ולגלות כי כשהארוחה בגינה תחת כיפת השמיים, האוכל הרבה יותר טעים.

יש סיכוי סביר שיצא לכם לראות כמה סוגים של מטבחי חוץ, אבל קשה לדעת מה הכי יתאים לגינה שלכם. אז אם גם אתם רוצים מטבח אמיתי בחצר, ומחפשים מידע רלוונטי, המאמר שלפניכם יחשוף אתכם לטיפים חשובים בנושא.

המטבח עובר לאוויר הפתוח…

שילוב מטבחי חוץ בעיצוב הגינה מחייב את מתכנן העיצוב להתחשב במספר גורמים בהקשר למיקום והפעלת המטבח, וכמובן תוך התכתבות סגנונית עם עיצוב הגינה ודרישות הלקוח. בשנה האחרונה, ברוב הפרויקטים שביצענו מטבחי החוץ היו חלק בלתי נפרד מהעיצוב. לצד היותם פונקציונאליים, בדרכם הם תורמים גם לעיצוב עם נגיעה של תחכום עדין. הגינה, גם במידה והיא קטנה בגודלה, יכולה בהחלט לשלב מטבח חוץ, בהתחשב כמובן במגבלת המרחב. יש מספר אלמנטים שחייבים לתת עליהם את הדעת: חשוב מאוד שהמטבח החיצוני יהיה בעל נגישות וקירבה למטבח, עדיף שהמטבח יהיה עם ריצוף כדי שיהיה שימושי בכל ימות השנה(גם בחורף תרצו להשתמש במטבח, אך זה לא יתאפשר אם יהיו סביבו שלוליות או בוץ). בנוסף, חשוב שיהיו בו אפשרויות אחסון לכלים ולאביזרים שונים. ולסיום, חשוב שישתלב יפה ולא יחסום את נוף הגינה.

אם כבר מנגל בגינה – אז עד הסוף

הרבה בעלי גינות שכבר מומחים בתחום, ומאחוריהם שעות רבות של הנחת בשר וירקות על מתקן הגריל, יודעים שכאשר זה מגיע לנוחות יש קצת בעיה עם המרחק מהמטבח הביתי. בדיוק לשם כך נולדו מטבחי החוץ אשר מהווים יחידת מטבח עצמאית המאפשרת עמדת עבודה נוחה ויעילה באוויר הפתוח. בעיצוב המטבח ניתן לכלול סגנונות רבים ושילובים של חומרים אטרקטיביים במיוחד כגון עץ, מתכת, ברזל, אבן, חיפוי לבנים, חיפוי עם אריחי קרמיקה ועוד.

סביבת עבודה נוחה ויעילה – פינת העבודה תכלול את כל הנדרש לבישול בחוץ, ותהייה נוחה הרבה יותר מאשר המטבח הביתי המעוצב מבחינת חופש הפעולה. הפעילות הרבה יותר קלה ופשוטה, זאת במידה והמטבח יכלול את כל הנדרש לכם (כגון: גריל גז, טאבון, כיריים ועוד). מטבחי חוץ מאובזרים מאפשרים מגוון פעילויות קולינריות שלא ניתן לבצע בבית.

הלכלוך עובר מהמטבח הביתי לחצר – אין צורך להתמודד עם לכלוך שומני בכיור או שטיפת כלי ברביקיו גדולים. ההתמודדות עם כל הלכלוך תהיה במטבח החצר ובו יהיה קל להתמודד עם זה טוב יותר. כך תוכלו גם לחסוך מעצמכם הליכה למטבח הביתי הלוך ושוב.

אירוח ברמה גבוהה ובאווירה נעימה – מטבח חוץ הופך את חווית האירוח לייחודית ומקורית יותר, ולעיתים אף הופך את זמן האיכות לזמין יותר, קל ונעים, במיוחד אם נזכור שכל הלכלוך והרעש של הילדים יהיה בחוץ ולא בבית. הישיבה בגינה כאשר האוכל מתבשל או נצלה בצמוד לפינת האירוח, הופכת את המשימה להרבה יותר חברתית ומהנה, מה גם שהאחראי על פעולת ההכנה נמצא עם האורחים ולוקח חלק פעיל בזמן האירוח. ניחוחות התבשילים המתפזרים באוויר מוסיפים לאווירה כך גם בעלי הבית נהנים יותר וגם האורחים והילדים כמובן.

תורמים לעיצוב הגינה – מטבחי החוץ יכולים להיות במרפסת, בגינה, מתחת לפרגולה וכמובן תחת כיפת השמיים. מעבר לעובדה שהם אלמנט עיצובי בפני עצמו, אשר משתלב בטבעיות עם עיצוב הגינה, המטבחים משדרים אוירה יוקרתית ועכשווית מאוד.

סוגים של מטבחי חוץ

את המטבח מעצבים לפי מספר פרמטרים הכוללים ביניהם את עיצוב הגינה, תנאי מזג האוויר, גודל הגינה, תנאי השטח, הצרכים והדרישות שלכם וכמובן התקציב. מטבחי חוץ קטנים יתאימו לאלו שגודל הגינה קטן או שהם אינם משתמשים באופציה זו בצורה תדירה. לכן המטבח יכול להיות בדמות מבנה קטן וצר שיכיל את המינימום הנדרש. לבעלי בתים אשר ברשותם גינה גדולה, והם אוהבים ליהנות מארוחות גריל בגינה, יתאימו מטבחים גדולים ומאובזרים עם מיטב השכלולים.

ומה חשוב שיהיה במטבח חוץ? לפני הכל יש חשיבות לכך שהעיצוב יהיה בטיחותי וכי החומרים מהם עשוי המטבח יהיו עמידים בפני תנאי מזג האוויר של גשם, שמש, חום, אבק ולחות. בכל מטבח מומלצת שתהייה פינה עם כיור, גריל גז, משטח צלייה ומשטח עבודה. בנוסף, כדאי שתהייה אפשרות למיקום מכשירי חשמל בנויים כגון: תנור, מקרר, מדיח כלים ועוד. בנוסף, וודאו את האפשרות להגדלת המטבח בעתיד.

אביזרים למטבחי חוץ

מטבחי חוץ יכולים להיות העתק מדויק של המטבח הביתי, הכולל כיור, משטח עבודה רחב, מקרר, תנור, מגירות אחסון ועוד, אך ביכולתם גם להכיל אפשרויות נוספות. הרבה מכשירים אשר לא ניתן להפעיל בחלל סגור, ניתן להפעיל בקלות במטבח בגינה. כך ניתן לראות שימוש יעיל וקל במכשירים כגון גריל גז, גריל פחמים, טאבון, מעשנת דגים ועוד. להלן סקירה של כל אביזרי הנוחות המפנקים שניתן לכלול במטבחי חוץ מאובזרים ונוחים במיוחד:

חיבור לחשמל ומערכת תאורה – בכדי שהמטבח יהיה פעיל ושימושי בכל שעות היממה, ניתן לשלב בו מערכת חשמל: הן לתפעול המכשירים החשמליים והן לתאורת העמדה עצמה ולסביבתה הקרובה.

כיור עם ברז מים – תוספת של כיור משדרגת  את המטבח באופן מיידי. הכיור ישמש הן לשטיפת מוצרי המזון, שטיפת ידיים מלוכלכות, הדחת כלים, ובמיוחד ניקיון כלי הגריל המלוכלכים, אשר תשמחו במיוחד שלא להכניס ולשטוף אותם בכיור המטבח הביתי.

כיריים גז – אם כבר מנגל במטבח חיצוני, כדאי להוסיף אביזרים נוספים להשלמת החוויה. אחד מהם אלו הכיריים בעזרתם תוכלו לטגן בחוץ, ולחסוך מכם ריחות לא נעימים בבית. במטבחי חוץ ניתן לשלב כיריים ביתיות או כיריים תעשייתיות.

משטח צלייה – יציקת ברזל אטום המופעלת בעזרת מבערי גז. על הפלטה ניתן לצלות בשר, דגים, וירקות. השימוש בפלטה מתאים למאכלים מזרחיים, מאכלים סיניים מוקפצים ועוד.

מקרר – שילוב מקרר במטבח בגינה הופך את החוויה ליוקרתית במיוחד, כאשר במקרר נהוג לקרר משקאות קלים, אלכוהול, בירות, יינות, ואפילו ארטיקים לילדים.

מעשנת בשר ודגים – הטעם הנפלא של הבשר והדגים יזכיר לכם טעם של מסעדת גורמה. שימוש במעשנת בשר הוא קל ופשוט מאוד, והארומה בשילוב הטעם הנפלא של העישון יהפכו את המעשנת לאביזר שימושי ביותר. תוכלו לעשן בשר, דגים, ירקות ואפילו גבינה. למעשה, כל מה שניתן לצלות בתנור, תוכלו לעשן גם במעשנת הבשר והדגים.

 

 

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר