We bring nature to life Roi Tomer

כל אחד רוצה גינה ירוקה, תרתי משמע

רועי תומר 2012 ,

מי לא חולם על בית יפה עם גינה מטופחת סביבו? נראה כי החלום משותף לכל בני האדם, ואף אדם לא יסרב לרעיון הזה. גם אם תאמרו שדווקא חשקה נפשכם בדירת גן, הרי שגם שם תהייה בוודאי מרפסת גדולה ובה מיני גינה, ובכל מקרה – תמיד נעים לצאת לגינה או למרפסת, להתרווח בפינת ישיבה נוחה, לנשום אויר צח ולראות קצת ירוק בעיניים.

התפתחות המגמה הירוקה

אז אם הסכמנו שכולם רוצים, או לפחות חולמים, על בית יפה עם נוף ירוק ומטופח סביבם, תעשיית הגינון ענפה מאוד, וישנם הרבה מאוד סגנונות גינון, וכל אדם יכול לבחור את העיצוב המתאים לו ביותר. הבחירה היא בהתאם לטעם האישי, לתנאי השטח וכמובן גם בהתאם לתקציב העומד לרשותו.

בשנים האחרונות, עם גל המודעות לאיכות הסביבה ושמירה על כדור הארץ, התפתחה המודעות לגינות ירוקות. ולמה הכוונה? הרי ברור כי גינות באופן טבעי הן ירוקות., אך כאן מדובר על גינות שמוקמות בהתאם לסטנדרטים הן של בניה ירוקה והן בעזרת חומרים ירוקים אשר תורמים לשמירה על איכות הסביבה. המגמה התחילה קודם כל במוצרים ירוקים לבית, אשר ניתן לזהות אותם בקלות באמצעות תוויות זיהוי ייחודיות, ועד מהרה המגמה תפסה תאוצה גם בכל הקשור למוצרים לגינה.

מוצרים ירוקים לגינה

כאשר מתכוונים למוצרי גינה ירוקים הכוונה היא למגוון גדול של מוצרים, ולהן כמה מהעיקריים שביניהם:

  • מוצרי הדברה – בעבר היה שימוש רב במוצרי הדברה עם חומרים כימיים מלאכותיים, אשר מעבר להיותם מסוכנים לאדם ולבעלי חיים, הם הגבירו את זיהום האוויר והאדמה בחומרים כימיים רעילים.
  • קומפוסטר ביתי – דרך נוספת לטובת הגינון הירוק היא שימוש בקומפוסטר ביתי, כך תוכלו לאסוף את כל הפסולת האורגנית הקיימת בבתי, ולהניסה לתוך הקומפוסטר, ולאחר תקופה של חודשיים בערך להוציא ממנו דשן תוצרת בית לדישון הגינה. בכך תפסתם שתי ציפורים במכה, כאשר גם מחזרתם פסולת וגם קיבלתם דשן ללא מאמץ.
  • השימוש במים אפורים – זוהי שיטה נוספת המקבלת תאוצה רבה בשנים האחרונות. בכדי שתהייה מערכת כזו בבית, מומלץ מאוד לתכנן את זה כבר בתכנון הראשוני, כך ניתן להוזיל עלויות. אומנם מדובר במערכת יקרה יחסית, אך לטווח הארוך היא חוסכת כסף רב מתקציב השימוש של המים לגינה, וכמובן תורמת לאיכות הסביבה תוך ניצול מים שהיו יורדים ומתבזבזים במי התהום.
  • צמחים חסכוניים בצריכת מים – בכדי לחסוך במים, אחת השיטות היעילות והטובות ביותר היא באמצעות שתילת צמחים אשר צריכת המים שלהם קטנה. כך לדוגמא צמחים בשרניים כגון קקטוסים. צמחים אלו אוגרים מים בגבעולים ובשורשים ויכולים להמשיך לצמוח גם עם אספקת מים מועטת. 
שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר