We bring nature to life Roi Tomer

טיפים לשדרוג רחבת הכניסה לבית פרטי

אאוטסייד Sep 2013 ,

בין כניסה שגרתית ומשעממת, לכניסה עם סגנון משלה, עובר לעיתים קו דק מאוד. קוראים לו יצירתיות, ומסתבר שזה לא בלתי אפשרי, גם למי שלא נולד מעצב. ספסל פשוט וקטן מעץ, מפל מים ותאורת גן נעימה, הם רק חלק משלל אלמנטים עיצוביים שיכולים לשדרג את הכניסה לבית שלכם.

כרטיס ביקור טבעי

תרצו או לא תרצו, מה שקובע את ההתרשמות הראשונית של כל אחד שיכנס לביתכם, היא הכניסה לבית, והיא בהחלט כרטיס הביקור שלכם. כניסה מרשימה ומטופחת מבשרת רק טובות, וכבר מכניסה את הצועדים בה להרגשה נעימה ולאנרגיות חיוביות. הכניסה יכולה להיות רחבה גדולה ויוקרתית או שביל אבנים צר, אך כל עוד הושקעה בה מחשבה ויצירתיות, יש עדות לכך שבעלי הבית הקדישו מחשבה אחת או שתיים, וזה בהחלט יהיה ניכר ברושם הראשוני.

במינימום השקעה כספית, אך עם מקסימום יצירתיות, תוכלו גם אתם בקלות רבה לייצר עניין וצבעוניות בכניסה לבית או לגינה הפרטית שלכם. הכנו עבורכם כמה טיפים לשדרוג קל ופשוט:

הכניסה לביתקצת סגנון לא יזיק לאף אחד

אומנם הכניסה היא לרוב רחבה קטנה יחסית הכוללת בתוכה דלת בעלת נוכחות (שזה נושא בפני עצמו ונרחיב עליו במאמר נפרד), אולם גם בה ניתן לתת דרור למעוף ויצירתיות. קחו לדוגמא את הספסלים שנועדו בכדי שישבו עליהם, אך הם בהחלט יכולים להיות גם רהיט דקורטיבי סוחט מחמאות מכל האורחים הנכנסים לבית. הספסל מייצר אוירה ביתית וחמימה, ומעניק סגנון ייחודי לחלל בו מציבים אותו. זה יכול להיות ספסל עץ בעל מראה טבעי, ספסל ברזל עם פיתוחים וחזות יוקרתית, ואפילו ספסל מקורי שנבנה בשילוב עץ עם אבני סלע. במידה ורחבת הכניסה לבית מרוצפת וגדולה דיה, ניתן למקם את הספסל בצמוד לדלת הכניסה, ואם אין אפשרות כזו, אפשר ליצור פינה בצמוד לכניסה. 

סימטריה אפשר עם ואפשר בלי

אין ספק שיש משהו נעים במראה סימטרי. אומנם לא כולם מקפידים על זה, אך נדמה שיש מקרים בהם זה פשוט נובע מחוסר תשומת לב לפרטים. למי שרוצה ללכת על בטוח, ולהשיג מראה מוקפד ומטופח עם מינימום טעויות, המראה הסימטרי בהחלט יכול להיות קלף מנצח. האיזון הנעים שיש בעיצוב סימטרי, ידוע בהיותו מרגיע, מאורגן למבט העין, ומי שמוצא בזה גם יופי רב, הרוויח פעמיים. כדים משני צידי הכניסה, גופי תאורה התלויים מימין ומשמאל לדלת הכניסה וכל אלמנט אחר, יוצרים מראה מוקפד ומושקע, ואם יש חשש מבנאליות, הרי שהיא נעלמת בתוך המראה האסתטי ומלא החן. כמובן שזה לא מחייב, וסימטריה אינה ערובה לעיצוב יפה, אך כדאי לשקול את זה לפני ההחלטה הסופית על העיצוב. 

תאורת גן – מפיצה אור וסגנון

מה שתאורה מוסיפה מלבד האור שהיא מפיצה, זה הרבה מאוד סגנון, והיא למעשה אלמנט עיצובי בפני עצמה. האפקט הדרמטי שהיא מספקת יכול להוסיף נופך מסתורי ומסקרן לכניסה, ועיצוב גופי התאורה עצמם, גם הוא צריך להילקח בחשבון תוך התאמתו לעיצוב הכולל. ניתן לשלב פנסי רחוב רומנטיים או גופי תאורה קלאסיים, מזכוכית או מפלסטיק מובחר, ובלבד שיספקו את האור והאווירה המצופים מהם. בהקשר זה של גופי תאורה, כדאי להוסיף ולהזכיר את פעמוני הרוח, שניתן למצוא אותם היום גם מזכוכית ובגוונים מרהיבים, והם בהחלט יכולים להוסיף צבעוניות רבה וגוון מעניין לכניסה.

 

ארון החשמל להסתיר במידת האפשר

ארונות חשמל הרבה פעמים משביתים את השמחה. בלי קשר לחשבונות החשמל, מדובר כאן בארון בעייתי, חסר חן, שמסיבות שחלקן בלתי מובנות הוא נמצא פעמים רבות בכניסה עצמה. מצד אחד יש לאפשר אליהם גישה נוחה וקלה, ומצד שני יש רצון עז להסתיר את קיומם. לצורך זה יש מספר אפשרויות: להחליף את דלת ארון החשמל לדלת דקורטיבית שתשתלב עם עיצוב הכניסה, לצפות את הדלת, הסתרה באמצעות צמח גבוה או עציץ גבוה שמשתרך כלפי מטה, ועוד. 

שטיח הכניסה גם הוא יכול להיות מעוצב

שני תפקידים עיקרים יש לשטיח הכניסה, והם להגן על הבית מפני לכלוך ובוץ. חלפו להם הימים בהם שטיח חום וקוצני היה מקדם את פני הנכנסים לבית. כיום בקלות רבה ניתן לשדרג את המראה על ידי רכישת שטיח צבעוני, עם הדפסות מעניינות, בגדלים שונים ומחומרים מגוונים, החל משטיח קלוע, דרך שטיח עם תחתית  גומי למניעת החלקה ועד למרבד דשא סינטטי בקדמת הבית. במאמר הבא שפורסם לאחרונה במאקו, תוכלו למצוא רעיון יצירתי במיוחד לשדרוג מראה השטיח.

פעמון הכניסה – לצלצל בסטייל

הטאץ' הסופי מגיע לפעמים ממקומות בלתי צפויים. קחו למשל את הפעמון הסטנדרטי שמלווה אותנו שנים רבות בווריאציות כאלו ואחרות. כיום גם בתחום זה יש חידושים והמצאות. לדוגמא: פעמון כניסה שהוא שלט מואר ומרשים, המשלב בתוכו פעמון מגע בטכנולוגיה מתקדמת. על השלט ניתן לכתוב את שם המשפחה, שמות בני הבית או כל כיתוב אחר שתרצו. השלט מואר בתאורת לד צבעונית לבחירתכם, ובצריכת חשמל נמוכה מאוד.

ונחזור להתחלה…

כמו שכתבנו בתחילת המאמר – תהיו יצירתיים! חפשו רעיונות באתרי אינטרנט שונים, מגאזינים לעיצוב הבית והגינה, בלוגים של מעצבים ועוד. יש כל כך הרבה רעיונות שתוכלו לקבל מהם השראה, סגנונות עיצוב ייחודיים או בחירה בסגנון אקלקטי, והעיקר שיהיה יפה כבר בכניסה!

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר