We bring nature to life Roi Tomer

גינת ירקות = עיצוב גינה + שיפור איכות החיים

אאוטסייד 2010 ,

חלמת פעם להכין סלט עם עגבניות מהגינה? רוצה לתבל את רוטב הפסטה עם כמה עלי בזיליקום טריים? תוך כדי הכנת סלט במטבח ממש היית רוצה להוסיף פטרוזיליה קצוצה מעל?  אם חלמתם על גינת ירקות קטנה בחצר, עכשיו תוכלו להגשים זאת. 

זה ממש לא צריך להשאר בגדר חלום וזו גם לא תמונה ששייכת רק לעולם הסרטים. זה אפשרי גם אצלכם בגינה. הרי פרויקט כמו החלפת פרגולה או אפילו תכנון בריכת שחייה בגינה הוא אפשרי מבחינתכם, אז למה לא גינת ירק עם מגוון ירקות טריים וצמחי תבלין ארומאטיים?  גם אם אתם לא נמנים על חובבי הגינון, תוכלו למצוא בעיסוק הזה הרבה מאוד נחת. לא מדובר על כיסוח הדשא או גיזום העצים הגבוהים, וזו בהחלט יכולה להיות פעילות מהנה ונעימה לעשייה אשר בסופה תוכלו להכין סלט ירקות אורגני לגמרי, תוצרת בית (גינה יותר נכון) ומעשה ידכם.

גם טעים וגם טוב לנפש

ולמה אנחנו מתכוונים? כולם יודעים שפעילות בגינה טובה גם לנפש. נכון, כולם יודעים את זה, מדברים על זה, אבל מה אתכם? ההתחלה לפעמים בעייתית, אבל מהרגע שתגעו ברגבי האדמה היבשים, תשקו אותם, תזרעו בהם זרעים או תשתלו בהם שתילים קטנים של ירקות או תבלינים, הקסם יתחיל… יש סוג של התמכרות נעים, לריח של האדמה הרטובה ולרצון לצאת בבוקר ולגלות שהנה צמחה לה עגבנייה בשתיל העגבניות, וצמח הנענע גדל לתפארת.

כתבנו "טוב לנפש" ולא הסברנו למה הכוונה. ובכן, כמו כל פעילות גופנית, העבודה בגינה היא דרך נהדרת לחילוץ עצמות, תוך כדי פעולות קלות יחסית שבצידן הנאה גדולה. מחקרים רבים הוכיחו כי אנשים אשר מבלים בגינה ולו חצי שעה ביום, מתמלאים אנרגיות טובות, וכי השהייה והעיסוק בעבודות הגינה משחררות לחץ פנימי ועוזרות להקל על לחצים וטרדות.

ואפשר גם לחסוך

מי לא השתאה, במיוחד בשנה האחרונה ממחירי הירקות והפירות. לא היה ולו ירק אחד שלא הכפיל את מחירו, והמחירים כנראה לא אמרו את המילה האחרונה. לא מדובר כבר במספר שקלים בודדים, אלא במאות שקלים בכל חודש אשר מוציאים על ירקות ופירות, וזה עוד לפני שדיברנו על משפחות בהם יש צמחוניים או טבעונים. לכן, לא רק שהמזון שתאכלו יהיה טעים וטרי יותר, כי אם באמצעות גינת ירק בבית תוכלו גם להקטין את עלויות הקנייה במידת האפשר.

כמה שזה נוח…

חשבת פעם שבכדי להחזיק צרור עשבי תיבול טריים ובעלי ניחוח, כל מה שצריך לעשות הוא לצאת מהבית ולפסוע לעבר הגינה? כמה נוח זה יכול להיות פשוט לצאת החוצה בכל פעם כאשר אתם צריכים ירקות טריים.

הקמה נכונה, תכנון ותחזוקה טובה, יאפשרו לכם לגדל ירקות בכמות הנדרשת לכם. תוכלו לשתול ירקות כמו עגבניות, פלפלים, פלפלים חריפים, חצילים, צנוניות, גזר, בצל ירוק ועוד, וצמחי תבלין כגון נענע, פטרוזיליה, שמיר, כרפס, כוזברה, אורגנו, טימין ועוד. במידה ויש לכם שטח גדול תוכלו לשקול שתילת דלעת או תרד כמו גם ירקות נוספים אשר דורשים מרחב. כנסו למאמר הבא לקרוא אודות 10 צמחי תבלין מומלצים לגינה שלכם.

נהדר גם לילדים

כשהילדים קטנים, אף אחד לא מצפה מהם לאכול את "הירוקים האלו". ידלים יעדיפו בהחלט שוקולד ועוגות בתור ברירת מחדל. ואולם, אם תשלבו את הילדים בחוויית גידול הירקות, תנו להם ללוות את הצמחים בגדילתם, אזי אין לתאר את מבטי האושר שיהיו על פניהם בעת קטיפת הירקות. ומכאן, ועד לאכילת סלט ירקות טעים ובריא, הדרך קצרה.

כדאי לכם מאוד לשתף את הילדים בפעילות הטיפול בגינה . ולתת להם משימות שיהיו באחריותם. בתחילה, תתייעצו עם הילדים איזה ירקות תרצו לשתול בגינה. תנו להם לבחור ואף לקרוא באינטרנט על תהליך הגידול, כמות המים שנדרשת להשקיה, האם לשתול אותם בצל או מול שמש חזקה ועוד. הילדים יכולים להיות אחראים על ניכוש העשבים, השקיית הדירה, וכמובן = הפעילות שאין כייף ממה, שהיא בניית דחליל לגינה. אנחנו בטוחים ששנים לא נתקלתם בדחליל, אבל לבטח יש בזיכרונכם תמונה ברורה של איך הוא אמור להיראות. אז קדימה, אם כבר אז עד הסוף.

אז מה היה לנו כאן? רעיון נהדר, גינת ירקות, תחביב נעים ומרגיע, שיתוף ילדים בפעילות נהדרת, ומכל זה ביחד יצא סלט ירקות, ולא לשכוח שיהיה חתוך דק דק ועם קצת פטרוזיליה מעל…

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר