We bring nature to life Roi Tomer

ספסלים לגינה – שיהיה גם נוח וגם יפה

רועי תומר Jun 2013 ,

לפי ויקיפדיה ספסל הינו רהיט שמיועד לישיבה, לרוב עבור יותר מאדם אחד. בחיי היומיום אנחנו נתקלים בהרבה מאוד ספסלים לגינה שמוצבים במקומות ציבוריים כגון: פארקים ציבוריים, רחובות, גני משחקים, חדרי המתנה וכמובן גם לגינות בתים פרטיים. מסתבר שהספסל הוא יותר מסתם רהיט שגרתי. בואו להכיר את הספסלים כמו שמגיע להם!

ריהוט גינה שמאפשר ליהנות בסטייל

ספסל לגינה הוא בדרך כלל פריט ריהוט גן מיוחד יותר משאר הרהיטים הרגילים.  במיוחד אם יש לכם גינה קטנה ואין בה מקום לשולחן גדול עם כיסאות, יש משמעות גדולה במיוחד ליצירת פינה מקסימה עם ספסל ישיבה. לכל ספסל ייחוד משלו, וזה משתנה מאופי הגינה, הצורך הפונקציונאלי שיש לספסל, סגנון העיצוב ועוד, כאשר לפעמים הספסל הוא אלמנט עיצובי בלבד, וגם כאן טמון יופי מיוחד משלו. אבל ביננו, כשיש ספסל, גם אם הוא רק לקישוט, תמיד יהיה מי שישב עליו…

לפני בחירת הספסל הנכון לגינה שלכם, הנה לפניכם כמה טיפים שתוכלו לנצל לטובת בחירה מוצלחת.

מיקום הספסל – גודלו של הספסל ייקבע בהתאם למיקום שבו מתכננים להציב אותו. יש לקחת בחשבון כי האזור סביב הספסל צריך לאפשר ישיבה נוחה ללא הפרעות מענפי עצים או שיחים. מיקום של ספסל בפינה שקטה ורגועה בגינה, יכול להיות זמן האיכות האולטימטיבי בסופו של יום עבודה מעייף, או מקום נהדר לישיבה רומנטית לאור כוכבים….

סגנון העיצוב של הספסל – הסגנון יהיה בהתאם לעיצוב הגינה וישתלב באופן שישלים אותה. אין זה אומר שאין לשלב ספסל מתכת בגינה שהמוביל בה הוא סגנון דק ועץ, אולם יש לשלב בחוכמה אם רוצים לשלב מספר סגנונות עיצוביים בגינה. יש לבחור את הספסל בהתאם לאווירה הקיימת בגינה בגלל, ובפינה המיועדת לספסל בפרט.

תוספות לספסל – ספסלים מגיעים לעיתים עם כריות, ואחרים כוללים גגון מעץ או מבד. ישנם גם ספסלים אשר הינם מעין ארגז שימושי לחצר, אשר משמש גם כספסל ישיבה וגם כארגז אחסון יעיל במיוחד (לדוגמא: לכריות, לאביזרים לגינה, למשחקי ילדים ועוד).

חומרי הספסל – ניתן למצוא ספסלים ממגוון חומרים. ספסלים מיוצרים ממגוון חומרים, ביניהם : אבן, מתכת, פלסטיק, עץ, ברזל, פלדה יצוקה, בטון ועוד. יש לבחור את החומר המתאים לסגנון העיצובי הרצוי וכן לבחון את נוחות הישיבה. אם הספסל מיועד ליופי בלבד, אז אתם יכולים לוותר על בדיקת הנוחות, אולם אם אתם מתכוונים לשבת בו, אז כדאי מאוד לוודא את נוחות הישיבה ולבחון אפשרות לתוספת כריות. נתון נוסף שיכול להשפיע על הבחירה הם תנאי מזג האוויר באזור. רוב הספסלים עמידים לתנאי מזג אויר, אך עדיין לכל חומר יש עמידות שונה ויש להתחשב בכך בבחירה. 

להלן כמה תמונות של ספסלים אשר נמצאים בגינות שעיצבנו. חלקם, כפי שתוכלו לראות, הינם בעיצוב ייחודי ומקורי, מה שבהחלט מוסיף לגינה נופך מיוחד והופך אותה לגינה מיוחדת במינה.

ספסל עץ משולב עם אבן – ברחבת כניסה לבית פרטי

ספסל עץ בעיצוב ראשוני ופשוט, ובכך גם יופיו וייחודו

ספסל בטון מחופה באבני פסיפס צבעוניות, ולצידו מדורת גינה

ספסל מתכת מעוצב לפינה רומנטית ומיוחדת בגינה

שתף פרויקט זה:

סגור לתגובות.

בואו נהייה בקשר